۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۰, شنبه

بازداشت كارگران شهردارى كوت عبدالله شهرستان كارون به دليل اعتراض






شمارى از کارگران واحد پاکبانی و فضای سبز شهرداری «کوت_عبدالله» به دليل اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان برای چندین ماه بازداشت شدند.  این کارگران از شنبه هفته گذشته برای دریافت مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان #استانداری در احواز تجمع کرده‌اند اما تاکنون هیچ مسئولی پاسخگوی آنها نبوده است.

خبرگزاری ايرنا،روز  15 اردیبهشت‌ در گزارشی نوشت که حدود 50 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله با حضور مقابل ساختمان استانداری در احواز خواستار پرداخت مطالبات خود شده‌اند. این خبرگزارى به نقل از یکی از کارگران فضای سبز، على حسونى،این شهرداری نوشته است که کارگران شهرداری کوت عبدالله نه تنها هنوز حقوق اسفند و فروردین خود را دریافت نکرده‌اند، بلکه معوقات سال 1398 نیز همچنان به این کارگران پرداخت نشده است.

در حالی این کارگران معترض توسط نیروهای امنیتی و به اتهام مطالبه گری و درخواست وصول حقوق معوقه شان بازداشت شدند که در ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر که ایران از امضائ کنندگان این سند معتبر بین المللی می باشد بر محق بودن افراد در برخورداری از؛ خوراک, مسکن, پوشاک و برخورداری از خدمات حمایتی اجتماعی در مواقع بیکاری ، بیماری ، نقص اعضا ، بیوگی ، پیری یا در تمام موارد دیگر نیز تاکید شده اما تفاسیری غلطی که حاکمان جمهوری اسلامی از حقوق شهروندی در ایران دارند و همیشه قوانین را آنگونه تفسیر کردند که حکومت را صاحب حق می دانند و حقوق شهروندان پایمال شده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...