۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۹, جمعه

مقامات ج اسلامى ايران به شیوع کرونا در زندان‌هاى احواز اعتراف كردند



 روز یکشنبه 21 اردبیهشت ماه 1399، اداره کل امور زندان‌ها در احواز با صدور اطلاعیه‌ای مبتلا شدن شمارى از زندانیان در زندانهاى استان به #ويروس_کرونا را تایید کرد.

در این اطلاعیه زندانیان جدیدالورود عامل ابتلای دیگر زندانیان به ویروس کرونا عنوان شده‌اند.

این در حالی است که از جمله وظایف سازمان زندان‌ها، کنترل وضعیت سلامت متهمین در دوران قرنطینه پیش از ورود به بندهای عمومی زندان است.

اداره کل امور زندانهای استان خوزستان اعلام کرد تعداد زیادی از زندانیان در خوزستان به کرونا مبتلا شده اند.
بنا برگزارشات رسیده تعداد زیادی از زندانیان در استان خوزستان به کرونا مبتلا شده اند و بدلیل عدم رسیدگی و توجه مسولین، این آمار هر روز بیشتر میشود.
اداره کل امور زندان ‌های استان خوزستان طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: «اخیراً و همزمان با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان که از سایر استانهای کشور پیشی گرفته و در اخبار متعدد نیز مورد اشاره قرار گرفته است، تعدادی از زندانیان با علائم سرماخوردگی به بهداری زندان مراجعه کردند که با انجام آزمایشات لازم، تست کرونای آنان مثبت تشخیص داده شد».
اداره کل زندانها در خوزستان افزود: «از آنجا که طبق نظر کارشناسان امر بیماری با عدم وجود علائم مهم در افراد و ناقل بودن آنان همراه است، لذا احتمال شیوع بیماری از ناحیه متهمان ورودی به زندان حتی پس از طی دوران قرنطینه محتمل می‌باشد». (خبرگزاری مهر روز ۲۲اردیبهشت)همچنین حسن روحانی ۲۰ اردیبهشت ۹۹ گفت: «در یکی از زندانها، یک فرد مبتلا وارد شده در این زندان و تا رفتند اینها بفهمند، از ۱۲۰نفر جمعیت آن محوطه، ۱۰۰ نفرشان مبتلا شدند»گفتنی است در شرایط شیوع ویروس کرونا، زندانیان آسیب پذیری بیشتری دارند و جانشان به شدت تهدید میشود. تعداد بسیار بالا و بیش از حد جمعیت در زندانها، نبود امکانات بهداشتی، نبود آب سالم وعدم رعایت قوانین بهداشتی و همچنین ورود زندانیان جدید بدون اجرای ضوابط قرنطینه در شرایط کرونا موجب بالا رفتن آمار مبتلایان میشود.پیشتر گزارشگران و کارشناسان حقوق‌بشر ملل ‌متحد روز ۲۹فروردین ۹۹، طی فراخوانی خواستار آزادی هزاران زندانی از جمله زندانیان سیاسی در ایران شدند چرا که با وجود ریسک بیماری کرونا با خطر جدی روبه‌رو هستند.با این وجود قضاییه ایران نه تنها زندانیان را 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...