۱۳۹۸ شهریور ۲۸, پنجشنبه

دو متهم در تهران مجموعا به ۲۰۰ ضربه شلاق محکوم شدند


.

خبرگزاری هرانا – روز گذشته، دو متهم در تهران از بابت اتهام “آزار جنسی یک کودک”، در کنار سایر مجازات ها هرکدام به ۱۰۰ شلاق محکوم شدند. ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می‌کند، این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، دیروز یکشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۸، دو متهم در تهران، در کنار سایر مجازات ها هرکدام به ۱۰۰ شلاق محکوم شدند.
بر اساس این گزارش، این دو متهم که پیشتر در سال ۹۶، به اتهام آزار جنسی یک پسر بچه ۱۴ ساله بازداشت شده بودند، صبح دیروز در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی تولیت محاکمه و متهم ردیف اول این پرونده به اتهام آدم ربایی به ۱۵سال حبس و به اتهام آزار و اذیت پسر نوجوان به یکصد ضربه شلاق و همچنین متهم ردیف دوم نیز به اتهام آدم‌ ربایی به چهار سال حبس و به اتهام آزار این کودک به یکصد ضربه شلاق محکوم شدند.
لازم به ذکر است در ادبیات عرفی رسانه های دارای مجوز از کلمه آزار و اذیت برای اشاره به تجاوز و اشکال مختلف آسیب های جنسی استفاده می شود.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...