۱۳۹۸ شهریور ۲۷, چهارشنبه

افزایش میزان قرار وثیقه و تداوم بازداشت یوسف کاری در زندان اردبیل



خبرگزاری هرانا – یوسف کاری، شهروند اهل اردبیل به دلیل افزایش میزان قرار وثیقه تعیین شده از سوی دادگاه جهت آزادی موقت همچنان در بازداشت به سر می‌برد. یوسف کاری پیشتر در تاریخ ۱۲ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۵ روز بعد به زندان اردبیل منتقل شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده یوسف کاری، فعال ترک (آذربایجانی) اهل اردبیل، جهت تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به دادگاه مراجعه کرده اما مسئولین از پذیرش آن خودداری کرده و به خانواده او اعلام کرده‌اند که قرار وثیقه وی به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته یک منبع مطلع “دادیار شعبه مسئول بررسی پرونده، آقای نونهال، به خانواده آقای کاری گفته است که مبلغ باید به صورت وجه نقد به حساب قوه قضاییه واریز شود. با این حال به دلیل عدم تامین وثیقه، آقای کاری همچنان در بازداشت به سر می برد”.

پیش از این در تاریخ ۱۷ شهریورماه نیز علیرغم تعیین قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی برای یوسف کاری، در مراجعه خانواده وی به دادیاری انقلاب اردبیل، مسئولان دادیاری به دلیل عدم تکمیل پرونده از قبول وثیقه خودداری کرده و وی را به زندان اردبیل منتقل کرده بودند.
یوسف کاری، در تاریخ ۱۲ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی در میدان شریعتی شهرستان اردبیل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.
وی سال گذشته نیز در جریان برگزاری مراسمی در کوه سبلان به همراه تعدادی دیگر از شهروندان بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...