۱۳۹۸ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

آزادی سه شهروند بازداشتی همزمان با بازداشت دو تن دیگر در دهگلان و سنندج



خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته دو شهروند در شهرستان های سنندج و دهگلان بصورت جداگانه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. بنا بر خبری دیگر سه شهروند در شهرستانهای ایلام و مریوان که پیشتر بازداشت شده بودند با تودیع قرار به صورت موقت آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، دیروز شنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۸، یک شهروند به نام “سیروان رحیمی” از اهالی شهرستان دهگلان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
براساس این گزارش وی پیشتر نیز به علت فعالیت های محیط زیستی، در سال ۹۶ احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.
بنا بر خبری دیگر، روز سه‌شنبه ۲ مهرماه سال جاری، یک شهروند به نام “دلیر نصری” از اهالی روستای “تنگیسر” از توابع سنندج توسط نیروهای سپاه پاسداران، در محل کارش بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در قرارگاه شهرام‌فر سنندج منتقل شد.
همزمان گزارش شده است که روز شنبه ۶ مهرماه، یک شهروند به نام “امیرحسین یوسفی” فرزند هارون که پیشتر در ایلام بازداشت شده بود، با تودیع قرار وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات آزاد شده است.
او روز پنجشنبه ۱۷ مرداد توسط نیروهای امنیتی با اتهاماتی مرتبط با یکی از گروه های مخالف نظام بازداشت شده بود. این شهروند که فارغ‌التحصیل رشته‌ی ادبیات عرب است، پیش از این نیز یک بار از گزینش آموزش و پرورش محروم شده بود.
در گزارشی دیگر روز پنجشنبه ۴ مهرماه، “کارو کاوه” ٢۵ ساله فرزند عبدالله و “سینا جاست” فرزند سالار از اهالی روستای “نی” از توابع شهرستان مریوان به صورت موقت با تودیع قرار، از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج آزاد شدند.
در خصوص این دو شهروند لازم به ذکر است کارو کاوه پیشتر در تاریخ ۵ شهریورماه و سینا جاست در ۴ شهریورماه سال جاری از بابت اتهام “همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام” بازداشت و سپس به اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...