۱۳۹۸ شهریور ۲۹, جمعه

صدور حکم اعدام و حبس برای ۴ متهم امنیتی



خبرگزاری هرانا – غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه صبح روز جاری و در یازدهمین نشست خبری خود، صدور حکم ۱۰ سال حبس تعزیری برای هر یک از سه متهم به جاسوسی به نام های علی نفریه، محمد امین نسب شهروند دو تابعیتی و محمدعلی باباپور خبر داد. وی همچنین گفته است برای متهم دیگری نیز از بابت همین اتهام حکم اعدام صادر شده است. به گفته اسماعیلی حکم صادره قطعی نیست و پرونده جهت فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از میزان، امروز سه‌شنبه ۹ مهرماه ۹۸، غلامحسین اسماعیلی در یازدهمین نشست خبری خود از محکومیت ۴ متهم با اتهام جاسوسی به اعدام، حبس و استرداد وجه خبر داد.
به گفته سخنگوی قوه قضاییه، علی نفریه، به اتهام جاسوسی به نفع سرویس جاسوسی سیا به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و استرداد ۵۵ هزار دلار دریافتی از سرویس امریکا، محمدامین نسب به اتهام جاسوسی برای سرویس انگلیس به تحمل ۱۰ سال حبس قطعی و محمدعلی باباپور به اتهام جاسوسی برای سرویس امریکا به تحمل ۱۰ سال حبس و استرداد ۵۵ هزار دلار حق الزحمه دریافتی از این سرویس محکوم شدند.
وی همچنین گفته است: “فرد دیگری داریم که رای آن قطعی نشده که به جرم جاسوسی برای سرویس امریکا به لحاظ گستردگی فعالیت جاسوسی به اعدام محکوم شده است. پرونده برای رسیدگی به فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده است”.
وی در این نشست اشاره ای به هویت فرد مورد اشاره نکرده است.
لازم به یادآوری است که در اواخر خردادماه سال جاری، مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از بازداشت ۱۷ تن در ارتباط با جاسوسی در مراکز حساس امنیتی کشور خبر داده و گفته بود که برخی از این افراد از بابت افساد فی‌الارض به اعدام و برخی دیگر به حبس های طولانی مدت محکوم شدند.
هرانا در تاریخ ۱۳ شهریورماه لیست اسامی زندانیان سیاسی- امنیتی ساکن سالن های مختلف اندرزگاه ۷ زندان اوین از جمله محمد امین نسب و محمدعلی باباپور، که با اتهاماتی نظیر «ارتباط با دول متخاصم» و «جاسوسی» بازداشت، محکوم و زندانی شده اند را منتشر کرده بود.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی‌شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی خود طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزییات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...