۱۳۹۸ شهریور ۴, دوشنبه

سنندج؛ بازداشت یک شهروند همزمان با محکومیت یک تن دیگر به حبس


خبرگزاری هرانا – افشار فتحی از اهالی بخش سیروان شهرستان سنندج توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی در اسفند ماه سال گذشته بازداشت و در تاریخ ۷ فروردین ماه با قرار وثیقه آزاد شده بود. همزمان یک شهروند به نام شهرام امجدیان در همین شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روزهای اخیر، افشار فتحی از اهالی روستای تنگیسر توسط شعبه‌ اول دادگاه انقلاب سنندج به ۶ سال حبس محکوم شد.
در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “جلسه دادگاه به ریاست قاضی سعیدی برگزار شد و آقای فتحی از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به ۵ سال حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد”.
این شهروند پیشتر در تاریخ ۲۰ اسفند ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۷ فروردین ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتا از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شده بود.
همچنین بر اساس این گزارش، یک شهروند دیگر از اهالی سنندج به نام شهرام امجدیان در تاریخ ۲۴ مرداد ۹۸ به اتهام “تبلیغ به نفع یکی از احزاب کرد از طریق فعالیت در تلگرام” بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...