۱۳۹۸ شهریور ۵, سه‌شنبه

صدور حکم اعدام و حبس برای دو شهروند در زاهدان


خبرگزاری هرانا – دادستان عمومی و انقلاب زاهدان روز جاری از محکومیت دو متهم به اعدام و ۱۰ سال حبس در دادگاه انقلاب این شهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، دو متهم در زاهدان توسط دادگاه انقلاب این شهر به اعدام و ۱۰ سال حبس محکوم شدند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان هویت این شهروندان را «امین.ب» و «عبدالحکیم.ک» عنوان کرد و گفت: این دو نفر به اتهام “محاربه” و “عضویت و همکاری با گروهک‌های تروریستی” از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به ۱۰ سال حبس و اعدام محکوم شده‌اند اما این حکم غیرقطعی است”.
علی موحدی راد مدعی شد: این ۲ متهم نیز همانند سایر افراد می‌توانند نسبت به حکم صادر شده اعتراض کنند که وکیل یک نفر از آنها نیز اعتراض خود را اعلام کرده و متهم دوم نیز بیش از ۲ هفته دیگر مهلت دارد تا نسبت به حکم تقاضای بازبینی بدهد که پس از آن به منظور بررسی دقیق‌تر پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.
وی همچنین گفت: این پرونده پس از ارسال، به صورت دقیق‌تر در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر نیاز به تغییر داشت این کار انجام خواهد شد اما اگر حکم صادره در دادگاه انقلاب زاهدان به تایید دیوان عالی هم برسد طبیعتا لازم الاجراست.
لازم به ذکر است در تاریخ ۵ شهریورماه ۹۸، حکم اعدام و ۱۰ سال حبس تعزیری امان الله بلوچی، روحانی اهل سنت محبوس در زندان زهدان به وی ابلاغ شده بود.
مولوی امان الله بلوچی مدرس یکی از مکتب‌های حوزه علمیه کوه ون سرباز همزمان با عبدالرحیم (عبدالکریم) کوهی مدرس علوم دینی منطقه سرباز در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۴ توسط ماموران امنیتی بازداشت و با اتهامات امنیتی مواجه شدند.
مولوی امان الله بلوچی و عبدالرحیم (عبدالکریم) کوهی قرار بود در فروردین‌ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان زاهدان آزاد شوند، اما آزادی آنها به دلیل افزایش میزان قرار وثیقه و عدم توانایی شان از تامین آن با مانع روبرو شده بود.
این دو زندانی که پیشتر جهت تشکیل پرونده و طرح اتهامات جدید به اداره اطلاعات منتقل شده بودند در تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان به زندان این شهر بازگردانده شدند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...