۱۳۹۷ مهر ۱, یکشنبه

به کما رفتن یک زندانی زندان مرکزی ارومیه پس از شکنجه


به کما رفتن یک زندانی زندان مرکزی ارومیه پس از شکنجه
یک زندانی در زندان ارومیه در اثر ضربات و شکنجه مدیر داخلی زندان به کما فرو رفت. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام؛ یک زندانی به نام جواد شیرزاد (آرش) پس از ضرب و شتم توسط بایرامی زاده مدیر زندان مرکزی ارومیه به کما رفته و وضعیتش وخیم است.
این زندانی که به اتهام قتل از ۵ سال پیش در زندان و در بند جوانان به سر می برد تنها به دلیل اینکه برای دیدن دوست زندانی اش به بهداری مراجعه کرده بود مورد خشم و غضب مدیر داخلی به نام بایرامی زاده و افسر نگهبان به نام حسین نجفی واقع شد و مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت. سر او در اثر اصابت شدید به زمین یا دیوار خورد و دچار ضربه مغزی گردید.
این زندانی از تاریخ ۲۰ شهریور در بیمارستانی در خارج از زندان بستری است و پزشکان متخصص شانس زنده ماندن این زندانی را تنها ده درصد برآورد کرده‌اند.
لازم به ذکر است که ضرب و شتم زندانیان و شکنجه در زندان ارومیه پیش از این هم گزاش شده بود. در مرداد ماه سال جاری یک زندانی به نام سعید سیدعباسی نیز در زندان ارومیه مورد ضرب و شتم زندانبانان قرار گرفت و به شدت آسیب دید.


ماده ۵:شکنجه ممنوع
احدی را نمی توان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرار داد که ظالمانه و یا بر خلاف انسانیت و شئون بشری یا موهن باشد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...