۱۳۹۷ مهر ۱, یکشنبه

اجرای حکم اعدام ۹ زندانی به صورت گروهی علیرغم رضایت شاکی پرونده


اعدام ۹ زندانی به صورت گروهی

روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، حکم اعدام ۹ زندانی به صورت گروهی با حضور نماینده دستگاه قضایی علیرغم رضایت شاکی پرونده در زندان عادل آباد شیراز اجرا شد.

بنا به گزارش خبرگزاری مهر «روز شنبه ۳۱ شهریور ماه، حکم اعدام گروهی نه زندانی در زندان عادل آباد شیراز به اجرا درآمد. این نه زندانی در یک پرونده به اتهام تجاوز به عنف محاکمه و به اعدام محکوم شده بودند.»
این زندانیان «عبدالخالق صفایی، علی اکبر حقیقی، علی شاه علیان، حمیدرضا صفایی، بهنام روستایی، احسان صفایی، محمدرضا صفایی، داوود زارعی و مهدی زمانی» نام داشتند و همگی زیر ۲۳ ساله سن داشتند.

حکم اعدام آنان در حالی صورت گرفته که شاکی پرونده شکایت خود را پس گرفته بود اما مقامات قضایی هیچ اعتنایی به آن نکرده اند.

حکم این زندانیان محکوم به اعدام در شعبه ۳ دادگاه کیفری یک استان فارس صادر و پس از آن در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفته بود.
اسامی این زندانیان اعدام شده پیش‌تر توسط علی القاضی‌مهر رئیس کل دادگستری فارس روز ۲۰ شهریور ضمن تایید حکم اعدام آنان و اجرای قریب الوقوع حکم اعلام شده بود.
لازم به ذکر است طی هفته گذشته خانواده این زندانیان اعدام شده مقابل فرمانداری شهرستان قیر و کارزین تجمع کرده و خواستار لغو حکم فرزندان خود شده بودند اما با یورش ماموران انتظامی و تهدید اعدام فرزندان خود مواجه شدند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...