۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۲, دوشنبه

مانور نيروهاى امنيتى جهت ايجاد رعب و وحشت بين زندانيان زندان مركزى احواز




چند هفته بعد از سركوب اعتراضات زندانيان در زندان هاى سپيدار و شيبان(زندان مركزى احواز)، نيروهاى امنيتى تمرينات گسترده اى در زندان مركزى احواز يا زندان شيبان در شمال شهر احواز برگزار كردند.

در اين تمرينات نيروهاى ويژه،نوپو، و يگان ويژه در منطقه ملاثانى و يگان هاى حفاظت زندان و تيم هاى آتش نشانى در اين تمرينات شركت كردند. اين مانور بر چگونگى آزادسازى گروگان ها، سركوب تظاهرات، مقابله با آتش سوزى و خاموش كردن آن، متمركز بود.

بنا به گزارش منابع محلى؛ اداره زندان شيبان، برخى از زندانيان را مجبور كرده تا در اين تمرينات حضور يابند تا نقش افراد "شورشى" را ايفاء كنندو در نتيجه در معرض شوك برقى، گاز اشك آور و دود آتش قرار گرفتند!

در اين مانور رئيس زندان مركزى احواز، احمد آزاده ، بر عمليات نظارت داشت و بعد از پايان تمرينات؛ از نقش نيروهاى يگان ويژه، سپاه و گارد زندان شيبان در #سركوب و #كشتار  زندانيان احوازى تقدير وتجليل كرد و گفت: اگر نقش شما و حضور سريع شما در اين بحران نبود، ما كنترل كامل زندان را از دست مى داديم!

اين مانور چند هفته بعد از سركوب اعتراضات زندانيان در زندان هاى احواز در 11و 12 فروردين ماه 1399 برگزار شد كه در آن اعتراضات بيش از 16 نفر در زندان سپيدار كشته شدند و دهها نفر زخمى و ده ها نفر بازداشت شدند وتاكنون دهها نفر در گرماى بيش از 45 درجه در سياهچاله هاى زندان شيبان در انفرادى بسر مى برند.

فعالان احوازى معتقدند كه اين مانورها جهت ايجاد #رعب و #وحشت در ميان زندانيان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...