۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۳, سه‌شنبه

فرمانده هان سركوبگر اعتراضات زندانيان زندان شيبان و زندان سپيدار احواز تكريم شدند





على رضا بابايى رئیس اداره زندانهای احواز از فرمانده یگان های ویژه و دو تن از دستیاران وی به دلیل نقش شان در #کشتار و #سرکوب زندانيان احوازی در اعتراضات زندانهای مرکزی احواز(زندان شيبان)و زندان سپیدار ،که در تاریخ 11 و 12 فروردين ماه 1399 رخ داد،تجلیل و تقدير  كرد.

بابایی با اهداى لوح تقدير به سرهنگ محمدعلی غزلى، فرمانده یگان های ویژه در استان و مسؤولين عملیاتی و اطلاعاتی در این واحدها به پاس شركت در #سركوب اعتراضات زندانيان از زحمات آنها تقدیر کرد.

در واقع اين تكريم برهان روشنى از رويكرد مقامات امنيتى و قضائى جمهورى اسلامى ايران و شركت مستقيم آنها در جنايت عليه زندانيان و بازداشت شدگان دربند است كه با صدور دستور به فرماندهان خود موجب قتل، زخمى شدن و سرکوب زندانيان شده اند.

در اعتراضات زندان هاى احواز بيش از 16 زندانى كشته، وبيش از 122 زندانى با تير تفنگ وينچستر، گاز اشك آور و در اثر آتش سوزى زخمى شدند، بطورى كه جراحات بعضى از آنها جدى است. بيش از 75 نفر شكنجه شدند و تا كنون بعضى از آنها در سياه چاله هاى انفرادى زندان شيبان معروف به #سگدونى در گرماى طاقت فرساى بيش از 45 درجه بسر مى برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...