۱۳۹۹ خرداد ۱, پنجشنبه

به دليل دستور #كشتار_نيزار #معشور #ماهشهر فرمانده سپاه حسن شاهوارپور دوباره تحريم شد



 سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه که پیش از این  تحت تحریم ویزایی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته بود در لیست جدید تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا نیز قرار گرفته است.

پيشتر برايان هوك نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تحریم ویزایی حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه در احواز به دلیل نقض حقوق بشر در معشور (ماهشهر) در جریان #كشتار_نيزار در این شهر خبر داد.

یگان­‌های تحت کنترل حسن شاهوار­پور:
سپاه استانی ولی عصر كه او فرمانده سپاه استانی اين سپاه است که مهم‌ترین یگان تحت امر آن لشکر هفت زرهی سپاه مى باشد. سپاه ولی­‌عصر یکی از 32 سپاه استانی در ایران است که در زمان فرماندهی سرلشکر محمدعلی جعفری بر سپاه پاسداران در سال 1387 با ادغام یگان­‌های رزمی نیروی زمینی سپاه و بسیج ایجاد شدند. البته تهران بزرگ و شهرستان‌های تهران هر کدام یک نیروی سپاه استانی دارند.
هدف از ایجاد سپاه‌­های استانی، واگذاری اختیارات و قدرت بیشتر به آنها برای تصمیم‌گیری در مواقع بحرانی بود. یعنی اینکه هر سپاه استانی بتواند در موقعیت بحرانی و هنگامی که ارتباط آن با فرماندهی کل سپاه در کشور قطع می‌شود، خود به‌طور مستقل تصمیم بگیرد و آن تصمیم را به اجرا بگذارد.
🆑@alahwazyeh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...