۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۴, یکشنبه

بى اطلاعى خانواده از سرنوشت #على_مجدم در زندان مركزى احواز



#على_مجدم 39 ساله فرزند صالح از اهالى كوت سيد صالح احواز در 20 بهمن 1398 توسط اداره اطلاعات بازداشت شد وسپس به زندان مركزى احواز،زندان شيبان، منتقل شد.

در اعتراضات زندانيان  در زندان مركزى احواز 12 فروردين ماه 1399؛ على مجدم همراه ديگر زندانيان بند 5 به مكان نامعلومى منتقل شد و بعد از چند روز شكنجه به زندان بازگردانده شد اما خانواده او مى گويند: "از روز اعتراضات زندانيان و هجوم نيروهاى امنيتى به زندان هيچ خبرى از #على نداريم نه اجازه ملاقات به ما داده شد و نه اينكه او با ما تماس گرفت و نگران سلامتى او هستيم".

يكى از بستگان او اضافه كرد: " از درون زندان با خبر شديم كه او زخمى شده و همراه چند تن از همپرونده اش به دليل شركت در اعتراضات زندانيان براى هر كدام سه ماه حكم صادر شده و مبالغى به عنوان جريمه و خسارت در نظر گرفته شده است اما ما چون با آنها ملاقاتى با تماسى نداشتيم نگران سلامتى او هستيم . اين فرد افزود:" بعضى از معترضين به دليل اصابت و مجروح شدن در بيمارستانها بسترى شدند".

#على_مجدم همراه سيدسالم آلبوشوكه متولد 1363 از اهالى فلاحيه، حبيب دريس متولد 1362 از اهالى قلعه كنعان احواز، جاسم آلبوغبيش متولد 1362از اهلى محمره، اسكندر منيعات، طارق منيعات، توفيق منيعات از اهالى فلاحيه، سليم دريعاوي 33ساله و على جوادى 21 ساله از اهالى كوت سيد صالح احواز و محمد سعد مجدم ومحمد رضا مجدم  ومحمد امير مجدم و دو زن از شهر فلاحيه(شادگان) بازداشت شد. شخص ديگر اين پرونده «معين خنفرى»28 ساله از اهالى كوت سيد صالح سه ماه بعد از دوستانش بازداشت شد.
اتهام همه اعضاى اين مجموعه اقدام عليه امنيت كشور و ارتباط با خارج و تشكيل گروه مخالف نظام ج اسلامى ايران است. صدا وسيماى  جمهورى اسلامى ايران #اعترافات زير فشار بعضى از افراد اين مجموعه را پخش كرده است.

زندانیان سیاسی  در زندانهای ایران با کلکسیونی از  موارد گسترده نقض حقوق بشر دست و پنجه نرم میکنند. از یک سو محرومیت آنها از حق دادرسی عادلانه که در ماده ۱۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر بر آن تاکید شده است و از سوی دیگر بیماریها و آسیب های جسمی گوناگون که میتوان گفت اکثر این افراد این بیماریها را از زمانی که در زندان محبوس گردیده اند به آن مبتلا شده اند اما مسئولان قضائی و امنیتی در زندانهای ایران از این مسئله بعنوان یک اهرم فشار در جهت تفهیم نظریات و یا اتهامات وارده بر افراد استفاده میکنند که این مورد ناقض ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر میباشد.
در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, سازمان عفو بین الملل, با صدور فراخوانی نسبت به محرومیت از درمان زندانیان آسیب دیده در جریان اعتراضات زندانیان در زندان شیبان اهواز واکنش نشان داد و نوع برخورد از سوی دستگاه امنیتی و قضای جمهوری اسلامی را نقض حقوق بشر در ایران دانست. زندانیان محبوس در زندان شیبان اهواز در تاریخهای ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۹ در مجموعه اعتراضات گسترده شان در محرومیت از اعطای مرخصی و همچنین عدم دسترسی به اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده محیط برای مقابله با ویروس کرونا در پی یورش گسترده نیروهای امنیتی و استفاده از سلاح گرم سرکوب شدند. ماموران امنیتی به محاصره اطراف این زندان و استقرار آنها بر پشت بام سالنهای زندان شیبان اهواز اقدام به شلیک با سلاح گرم و همچنین استفاده از گاز اشک آور برای سرکوب زندانیان کردند.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...