۱۳۹۸ دی ۲۹, یکشنبه

تجمع کارگران پتروشیمی معشور(ماهشهر)



طی روزهای دوشنبه ۳۰ دی ماه و سه شنبه ۱ بهمن ماه،‌ کارگرن پتروشیمی معشور (ماهشهر)در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. این کارگران خواستار تشکیل اتحادیه کارگری طبق ماده ۵۱ قانون اشتغال مناطق آزاد و تجاری و یکسان‌سازی پایه‌های حقوقی شدند.
به گزارش خبرگزارفعالان حقوق بشر در احواز به نقل از ایلنا، طی روزهای اول بهمن و ۳۰ دی ماه کارگرن پتروشیمی معشور در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
مهم‌ترین مطالبه کارگران پتروشیمی معشور، رفع تبعیض شغلی و یکسان‌سازی پایه‌های حقوقی کارگران است. این در حالی است که در مواردی، دو کارگر با کار یکسان و مدرک‌های تحصیلی مشابه به علت قراردادِ کاری متعدد در مجموعه پتروشیمی معشور دستمزدهایی با اختلافی در حد چند میلیون دریافت می‌کنند.
کارگران می‌گویند: “یکی از دلایل اعتراض ما اجرای ماده ۵۱ قانون اشتغال مناطق آزاد و تجاری و حق تشکیل اتحادیه کارگری است”.
این در حالی است که حدود یک ماه است کارگران درخواستی مبنی بر تشکیل اتحادیه کارگری در بندرامام را به اداره کار منطقه ارسال کرده‌اند اما پاسخی نگرفته‌اند.
به گفته آنان: “در صورتی که کارگران بتوانند از حق تشکل‌یابی مصرح در ماده ۵۱ قانون اشتغال مناطق آزاد بهره‌مند شوند، امکان مطالبه‌گری برای یکسان‌سازی پایه‌های حقوقی و دیگر مطالبات را بیشتر خواهند داشت. ما از اداره کار می‌خواهیم در این مورد سنگ‌اندازی نکند”.
طی اعتراضات دو روز قبل، هنوز کارگران پاسخ روشنی دریافت نکرده‌اند و صرفاً مقرر شد تا ۴ ماه آینده مطالبه کارگران بررسی شود و نتیجه به اطلاعشان برسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...