۱۳۹۸ دی ۲۸, شنبه

تحریم ویزایی حسن شاهوارپور قاتل مردم (معشور)ماهشهر از سوی آمریکا

تحریم ویزایی حسن شاهوارپور قاتل مردم ماهشهر از سوی آمریکا

فرمانده «سپاه خوزستان» به دلیل کشتار درمعشور «ماهشهر» تحریم شد. برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه ۲۷ دی‌ماه ۹۸ از «تحریم ویزایی» حسن شاهوارپور  فرمانده سپاه خوزستان خبر داد.
برایان هوک کشتار سپاه پاسداران در آبان ماه را «نقض حقوق بشر» نامید و آن را دلیل تحریم «حسن شاهوارپور»، فرمانده «سپاه خوزستان»، عنوان کرد.
معشور(ماهشهر) یکی از شهرهایی بود که در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه گذشته ۹۸ به شدت سرکوب شد و نهادهای حقوق بشری از کشتار بیش از دهها معترض در نیزاری در حومه این شهر خبر دادند.
کشتار مردمعشور( ماهشهر) که به کشتار نیزار معروف شد، از خشونت بارترین انواع سرکوب بود که تاکنون برای سرکوب معترضان استفاده شده بود.
سپاه پاسداران، علیه اهالی شهرستانمعشور( ماهشهر)، از تانک و سایر تجهیزات نظامی سنگین مانند دوشکا استفاده کرد.
روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان به افزایش قیمت بنزین برخی از راه‌های منتهی به مجتمع پتروشیمی بندر خمینی از جمله جاده شهرک چمران به منطقه ویژه اقتصادی معشور( ماهشهر) را بسته بودند. نیروهای امنیتی به مردم معترض حمله کرده و آنها برای پناه گرفتن وارد نیزار شدند. نیروهای سپاه پاسداران به دستور مستقیم خامنه ای نیزار را تجهیزات نظامی سنگین و نیمه سنگین به رگبار بستند.

https://www.youtube.com/watch?v=NjCF-m2kHu4#action=share



اعتراف نماینده مجلس به قتل عام و کشتار در نیزارهای ماهشهر


شایان ذکر است که روز ۲۰ آذر ۹۸ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس به کشتار مردم در نیزارهای ماهشهر اعتراف کرد و گفت: «در ماهشهر تعداد زیادی از افراد کشته شده‌اند، دقیق می‌دانیم چه کسانی بوده‌اند، سلاح از کجا رفته است.»
این نماینده مجلس کشتار و قتل عام مردم و جوانان ماهشهر را مفروض گرفت و با وقاحت و بی‌شرمی گفت: در این میان ممکن است به جمع بی‌گناهی هم آسیب وارد شده باشد که حاکم اسلامی وظیفه دارد آن را جبران کند، دیه پرداخت و به خانواده آنان رسیدگی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...