۱۳۹۸ دی ۲۴, سه‌شنبه

حمله به کلانتری کوی مجاهد احواز؛ ۳ متهم به اعدام محکوم شدند



خبرگزاری هرانا – سه متهم به حمله مسلحانه به کلانتری احواز به اعدام محکوم شدند. این شهروندان در سال ۹۶ بازداشت و محاکمه شده بودند.
به گزارش خبرگزاری هرانا،‌ به نقل از ایسنا، امروز سه شنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۸، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای ۳ متهم در احواز خبر داد.
این شهروندان در ارتباط با حمله مسلحانه به کلانتری ۲۲ مجاهد احواز که در اردیبهشت ماه ۹۶ رخ داده بود، بازداشت شده بودند.
اسماعیلی، مدعی شد: “معاندان بنا داشتند فیلم ضبط کنند و بفرستند که این افراد دستگیر شدند و هفته گذشته محاکمه شدند. از این افراد ۳ نفر به اعدام و سایر متهمان به حبس ۱۵ و ۱۰ سال و یک نفر با تخفیف به ۵ سال محکوم شده اند”.
غلامحسین اسماعیلی اشاره ای به هویت این افراد نکرده است.
لازم به ذکر است، روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، افرادی که به سلاح گرم مسلح بودند با حمله به کلانتری ۲۲ مجاهد احواز، نگهبان کلانتری را مجروح کرده و وارد کلانتری می شوند. این افراد به محض ورود به داخل مقر انتظامی اقدام به تیراندازی به سمت ماموران می کنند و پس از به رگبار بستن ماموران انتظامی با تهدید از محل متواری شدند.
در این درگیری گروهبان یکم عزیزالله بهمنی و ستوان سوم علی بخش حسنوند به علت اصابت گلوله به سر جان باختند و سرباز حسین آلبوبالد و گروهبان یکم مسلم یادگاری مجروح شدند.
پس از این حمله، نیروهاى امنیتی روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ راه هاى ورودى و خروجى منطقه ملاشیه در حومه غربى شهر احواز را محاصره و به چند منزل در خیابان ۱۶ منطقه ملاشیه هجوم بردند. طی درگیرى نیروهاى امنیتى “عدنان حردانى ۲۹ ساله” در اثر اصابت گلوله کشته شد. منابع محلی می گویند پیش از قتل عدنان حردانی، در رابطه با حمله به کلانتری کوی مجاهد روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۶ چند فرد در منطقه اروندکنار در ۵۲ کیلومتری جنوب شهر آبادان -حدود ۳۰۰ متری خاک عراق- توسط نیروهاى امنیتى دستگیر شده اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...