۱۳۹۸ مهر ۳, چهارشنبه

زخمی شدن یک شهروند در پی تیراندازی نیروهای نظامی

خبرگزاری هرانا – روز گذشته در پی تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای نظامی به سمت یک خودروی سوخت بر در منطقه سندسر از توابع شهرستان کنارک یک شهروند زخمی و به بخش فوریت های پزشکی شهرستان چابهار منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز سه شنبه ۹ مهرماه ۱۳۹۸، نیروهای گشت کلانتری پاسگاه لیردف به سمت یک خودروی حامل سوخت در منطقه سندسر از توابع شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان تیراندازی کردند.
در این گزارش آمده است: خودرو این سوختبر پس از شلیک و اصابت گلوله به لاستیک از جاده خارج شده و به تیر چراغ برق اصابت کرده و راننده به شدت مجروح شده و به بخش فوریت های پزشکی بیمارستان امام علی شهرستان چابهار منتقل شده است.
در این گزارش به نقل از شاهدان عینی آمده است که ماموران پس از تیراندازی و واژگون شدن خودرو محل حادثه را ترک کردند.
هویت این شهروند تا لحظه تنظیم خبر احراز نشده است.
سالانه ده ها نفر از شهروندان عمدتا بلوچ در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در تیراندازی ماموران کشته می شوند، عمده این افراد کسانی هستند که به کار فروش و جا‌به جایی سوخت مشغول اند که حکومت ایران آن را قاچاق می نامد.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دی ماه ۹۷ با انتشار یک گزارش مشترک به بررسی عملکرد نیروهای نظامی و تلفات وارده به شهروندان به خصوص در نقاط مرزی کشور در محدوده زمانی سال ۲۰۱۸ پرداخته است.
بر اساس این گزارش، ۳۰۰ شهروند در ۱۱ استان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به واسطه عمل قوای نظامی دچار حادثه شدند.

متن کامل این گزارش در رابطه با نقض قوانین به کارگیری سلاح و عملکرد قوای نظامی (ویژه سال ۲۰۱۸ میلادی) را مطالعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...