۱۳۹۸ مهر ۴, پنجشنبه

پنج شهروند در ارومیه و سنندج به حبس محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – پنج متهم سیاسی در شهرهای ارومیه و سنندج توسط دادگاه های انقلاب، هرکدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، در ماه‌های اخیر پنج متهم سیاسی در شهرهای ارومیه و سنندج با اتهاماتی مرتبط با یکی از گروه های مخالف نظام توسط دادگاه های انقلاب، مجموعا به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.
بنا بر این گزارش، جلال سورمان از اهالی منطقه‌ی ترگور ارومیه از سوی دادگاه انقلاب این شهر به اتهام “همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. همچنین در شهر سنندج چهار شهروند به نامهای یادگار جعفری، یاسین کریمی، هیمن محمدیان و پوریا ناصری از سوی شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب این شهر به اتهام “تبلیغ علیه نظام به نفع یکی از گروه های اپوزیسیون” هرکدام به یک سال زندان محکوم شدند.
جلال سورمان روز ۲۲ تیرماه ۹۸ در محل سکونتش در شهرک دانشگاه بازداشت و روز پنجشنبه ۲۱ شهریور با تودیع وثیقه‌ سیصد میلیون تومانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان به شکل موقت آزاد شده بود.
یادگار جعفری، یاسین کریمی، هیمن محمدیان و پوریا ناصری در تاریخ ۲۲ تیرماه ۹۸ بازداشت و در تاریخ ۲۵ تیرماه، با تودیع قرار وثیقه موقتا آزاد شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...