۱۳۹۸ مهر ۷, یکشنبه

بازداشت سه شهروند در کرمانشاه، سنندج و ارومیه



خبرگزاری هرانا – یاسر نوری، از اهالی بخش جوانرود در استان کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت تحمل دوران حبس ۴ ماهه خود راهی زندان این شهر شد. طی خبری دیگر محمدامین خضری، از اهالی شهرستان پیرانشهر و سامان ملکی، از اهالی شهرستان سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۸، یاسر نوری از اهالی شهرستان جوانرود جهت تحمل دوران محکومیت ۴ ماهه خود روانه زندان دیزل آباد کرمانشاه شد.
بر اساس این گزارش، این شهروند که سابقه فعالیت های محیط زیستی را دارد، اولین بار در سال ۹۶ به مدت ۳ ماه بازداشت شده ولی مدت زمان بازداشت قبل از صدور حکم برای وی احتساب نشده است.
اتهام مطروحه علیه وی “همکاری با یکی از سازمان های مخالف نظام” عنوان شده است.
محمدامین خضری از اهالی روستای جران از توابع شهرستان پیرانشهر که به پرستاری اشتغال دارد، اواسط شهریور ماه ۹۸ هنگام ورود به بیمارستان پس از ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی ارومیه و بدون ارائه‌ مجوز قضایی بازداشت شده است. اتهام مطروحه علیه وی نیز “همکاری با یکی از سازمان های مخالف نظام” عنوان شده است.
وی طی این مدت توانسته است تنها یک بار در تماسی کوتاه، بازداشتش را به اطلاع خانواده‌اش برساند و از لحظه‌ بازداشت تاکنون به وکیل دسترسی نداشته است.
طی روز های گذشته “سامان ملکی” فرزند کمال به از اهالی سنندج نیز به دلایل نامعلومی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...