۱۳۹۸ شهریور ۷, پنجشنبه

انتقال چهار شهروند بازداشتی از مریوان به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج



خبرگزاری هرانا – چهار شهروند بازداشت شده در مریوان از اداره‌ی اطلاعات این شهر به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل شدند. این افراد در اواخر مرداد و اوایل شهریور سال جاری به صورت جداگانه به اتهام “همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام” بازداشت شده بودند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روزهای گذشته چهار شهروند از اهالی روستای نی از توابع شهرستان مریوان به نام های “آرام نیک پی”، “عبدالله بشتام”، ”کارو کاوە“ و “سینا جاست“ جهت ادامه‌ی بازجوییها از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات مریوان به بازداشتگاه این ارگان امنیتی در سنندج منتقل شده‌اند.
”کارو کاوە“ ۲۴ ساله فرزند عبداللە روز سەشنبە ۵ شهریور ۹۸ و ”سینا جاست“ ۲۰ ساله فرزند سالار روز دوشنبه ۴ شهریور توسط نیروهای امنیتی در شهرستان مریوان بازداشت شدند.
پیش از آن روز یکشنبه ۲۷ مردادماه هم دو شهروند دیگر در این روستا به نامهای “آرام نیک پی” ٢۵ ساله فرزند عزیز و “عبدالله بشتام” ٢٣ ساله فرزند رمضان بدون ارائه‌ی مجوز قضایی، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌ بودند.
آرام نیک پی یک بار دیگر هم روز پنجشنبه ۹ آذر ۹۶ با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام بازداشت و با پایان مراحل بازجویی موقتا آزاد شده بود.
اتهام مطروحه علیه این افراد هنگام بازداشت “همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام” عنوان شده است. با این حال اطلاع دقیقی در رابطه با مصادیق اتهام مذکور به دست نیامده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...