۱۳۹۸ شهریور ۸, جمعه

مرگ یک زندانی در زندان ارومیه در سایه عدم رسیدگی پزشکی


خبرگزاری هرانا – شب گذشته یک زندانی در زندان ارومیه در پی سهل انگاری مسئولان زندان و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد. این زندانی ۶۵ ساله که به اتهامات مرتبط با “مواد مخدر” در زندان بود پیشتر عمل جراحی قلب انجام داده و طبق نظر پزشکی قانونی توان تحمل حبس را نداشته است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۹۸، یک زندانی در زندان ارومیه به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی “داریوش کنگرلو، ۶۵ ساله، از بند ۳-۴ عمومی زندان ارومیه و با اتهامات مرتبط با مواد مخدر” توسط هرانا احراز شده است.

به گفته یک منبع مطلع، آقای کنگرلو پیشتر عمل جراحی قلب انجام داده بود و طبق نظر پزشک قانونی وی توان تحمل حبس را نداشته است، شب گذشته به دلیل ایست قلبی و پیش از رسیدن به بهداری زندان جان خود را از دست داده است.
موارد فوت زندانیان به دلایل مشابه، مساله جدیدی نیست و پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده است، اما مسئولین بازرسی سازمان زندان ها در این رابطه هیچ اقدامی نکرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...