۱۳۹۸ مرداد ۲, چهارشنبه

ترکمن صحرا؛ ممانعت از عزیمت یک روحانی اهل سنت به حج توسط نیروهای امنیتی



 

نیروهای امنیتی از سفر امام جمعه اهل سنت روستای قره‌بلاغ از توابع استان گلستان به مراسم حج جلوگیری کردند. گفته می شود دلیل ممانعت از سفر این روحانی به حج اقامه نماز عید فطر امسال در تاریخ ۱۴ خرداد همزمان با سالروز فوت آیت الله خمینی، بنیان گذار جمهوری اسلامی بوده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا، امروز جمعه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۸، نیروهای امنیتی از سفر “امجد آخوند نظری”، امام جمعه اهل سنت روستای قره‌بلاغ از توابع استان گلستان به مراسم حج ممانعت کردند.
بر اساس این گزارش، این روحانی اهل سنت پس از آن که با کاروان حجاج ترکمن صحرا آماده سفر به حج بوده، با دخالت نیروهای امنیتی روبرو شده است.
امجد آخوند نظری با اعلام این خبر در حساب شخصی خود در اینستاگرام نوشته است که در حال بازگشت به خانه است، اما دلیل ممانعت نیروهای امنیتی از سفرش به حج را ذکر نکرده است.
در این گزارش به نقل از منابع مطلع آمده است: وزارت اطلاعات از سفر ایشان به مراسم حج جلوگیری کرده و دلیل آن هم برگزاری نماز عید فطر در روز سه شنبه ۱۴ خرداد بوده، در حالی که نهادهای حکومتی ۱۵ خرداد را به عنوان عید فطر اعلام کرده بودند.
امجد آخوند نظری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...