۱۳۹۸ مرداد ۳, پنجشنبه

شمار مصدومان در پی انفجار مین در ایلام به ۳ تن رسید




خبرگزاری هرانا – سه تن از کارکنان گروهی که در زمینه جست و جوی مفقودان جنگ فعالیت می کند، روز سه شنبه در منطقه مرزی میمک واقع در استان ایلام، بر اثر انفجار مین‌ های به جامانده از جنگ ایران و عراق، مورد اصابت ترکش قرار گرفته و مصدوم شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از مین و زندگی، سه شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، سه تن از کارکنان گروهی موسوم به “تفحص شهدا” بر اثر انفجار مین‌ های به جامانده از جنگ ایران و عراق، مصدوم شدند.
بر اساس این گزارش، هویت این افراد ، “یعقوب حاجی پور”، ۴۹ ساله، “حمید صیفی” و “شاکر یاری” احراز شده است.
این حادثه در  ارتفاعات “کله قندی” در منطقه مرزی میمک، در نزدیکی شهر زرباطیه عراق، حوالی پاسگاه دراجی واقع در استان ایلام، اتفاق افتاده است.
در پی این انفجار، حمید صیفی و شاکر یاری، از ناحیه سر و گردن به شدت آسیب دیده اند و آقای حاجی پور نیز دچار مصدومیت و همچنین قطع عضو در ناحیه پاشنه پای چپ شده و همگی به بیمارستان امام حسین شهرستان مهران منتقل شده اند.
در خصوص فعالیت گروه موسوم به “تفحص شهدا” گفتنی است که با اتمام جنگ هشت ساله ایران و عراق، تلاش برای جست‌وجو و کشف مفقودان در قالب کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح شکل گرفت. این جست‌وجو به نام “تفحص شهدا” شناخته می‌شود.
لازم به ذکر است مین‌های برجای‌ مانده از دوران جنگ همه ساله موجب مرگ و مصدومیت تعدادی از هموطنان در مناطق مرزی می‌شود.
در حدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر مربع از اراضی ایران آلوده به مین های به جا مانده و عمل نکرده جنگ ایران و عراق است.
دولت ایران نیز همچنان به تولید و کاشت مین های ضدنفر ادامه می‌دهد و برخلاف مقاوله نامه های بین‌المللی، معتقد است استفاده از این مین‌ها تنها راه مؤثر برای تأمین امنیت مرزهای طولانی این کشور است.
بر همین اساس بخش‌هایی از مرزهای ایران با افغانستان، پاکستان و عراق مین‌گذاری شده است؛ در جریان درگیری‌های دهه ۱۳۶۰ در کردستان هم بسیاری از اراضی این منطقه مین‌گذاری شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...