۱۳۹۸ تیر ۲۷, پنجشنبه

سهند معالی به حبس و جزای نقدی محکوم شد



سهند معالی، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان سراب از بابت پرونده ای دیگر به یک سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شده است. وی از تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه در حال سپری کردن دوران محکومیت ۱۰ ماهه پیشین خود است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهند معالی، فعال ترک (آذربایجانی) در پرونده ای دیگر به یک سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شد.

وی روز جاری طی تماسی با خانواده خود از صدور حکم دادگاه مبنی بر یک سال حبس تعزیری و جزای نقدی به اتهام “درگیری و ضرب و جرح مامورین” خبر داده است.

گفته می شود قاضی دادگاه شهادت مامورین را برای صدور این رای کافی دانسته است. این در حالی است که سهند معالی به دلیل عدم ارائه حکم در مقابل ضرب و شتم حین بازداشت مقاومت کرده است.
این شهروند در تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۷ در محل کار خود بازداشت و پس از ۳ روز با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزادشد.
در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، شعبه ۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی محکومیت ۱۰ ماه حبس سهند معالی را عینا تایید کرد. این حکم پیشتر به صورت غیابی توسط دادگاه انقلاب شهرستان سراب صادر شده بود.
آقای معالی به دلیل عدم حضور در دادگاه درخواست واخواهی کرده و پس از رد این درخواست، حکم صادره در دادگاه بدوی تایید شده و به وی جهت تجدید نظر خواهی مجدد فرصت داده شده بود.
روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، سهند معالی، در محل کارش همراه با ضرب و شتم توسط مامورین و بدون ارائه حکم بازداشت و جهت تحمل مدت محکومیت ۱۰ ماهه خود به زندان منتقل شده بود.
لازم به ذکر است در تیرماه سال ۹۷ هم‌زمان با مناسبت گردهمایی سالانه قلعه بابک بیش از ۸۰ تن از فعالان ترک (آذربایجانی) به خصوص در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و استان اردبیل بازداشت شده بودند.
سهند معالی پیش از این نیز در تیرماه سال ۹۲ به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. پیشتر در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۱ نیز نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل سهند معالی اقدام به بازداشت و تفتیش منزل پدری ایشان کردند. همچنین وی را مجبور به باز کردن مغازه‌اش در بازار کرده و پس از تفتیش کامل، کامپیوتر و وسایل شخصی نامبرده را ضبط کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...