۱۳۹۸ تیر ۲۶, چهارشنبه

یک زندانی در ملا عام در خنداب اعدام شد



سحرگاه امروز، یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” توسط دادگاه کیفری یک استان مرکزی به اعدام محکوم شده بود، در خیابان جهاد شهر خنداب در ملا عام اعدام شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، یک زندانی در خیابان جهاد شهر خنداب در ملا عام اعدام شد.
محمود صدیقی دادستان شهرستان خنداب گفت: فردی که در تاریخ هفتم فروردین ماه سال ۹۷ در درگیری خانوادگی که در یکی از روستا‌های شهرستان خنداب رخ داد همسر و سه نفر از اعضای خانواده همسرش را با سلاح گرم به قتل رسانده بود صبح امروز در ملاء عام اعدام شد.
صدیقی افزود: حکم اعدام این فرد از سوی دادگاه کیفری یک استان مرکزی صادر و اجرای حکم ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در ملاء عام در خیابان جهاد شهر خنداب اجرا شد.

شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی است و در این منطقه حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.
بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸) دست‌کم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۱۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۶ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...