۱۳۹۸ تیر ۲۹, شنبه

مجید تیباش بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان ارومیه منتقل شد



خبرگزاری هرانا – مجید تیباش، شهروند ساکن شهرک دیزج ارومیه توسط ضابطان قضایی بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان ارومیه منتقل شد. آقای تیباش پیش تر توسط دادگاه تجدیدنظر به ۴ سال حبس محکوم شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید تیباش، شهروند اهل ارومیه مورخ ۱۷ تیرماه بازداشت و به زندان این شهر منتقل شده است.
این شهروند در تاریخ ۵ دیماه سال گذشته به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات ارومیه احضار و پس از اتمام بازجویی به صورت موقت آزاد شده بود اما پس از ساعاتی مجددا بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات منتقل شده بود.
وی روز پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۷ پس از پایان مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان دادرسی آزاد شده بود.

جلسه رسیدگی به اتهامات آقای تیباش طی ماه‌های گذشته در شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه برگزار و نهایتا وی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم توسط شعبه ۱ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به ۴ سال حبس تقلیل یافت.

مجید تیباش در تاریخ ۱۷ تیرماه جهت تحمل مدت محکومیت خود بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شد. وی پس از سپری کردن چند روز در بندهای ۳ و ۴ به بند سیاسی این زندان منتقل شد و در حال حاضر در این بند تحمل حبس می‌کند.

لازم به ذکر است که این شهروند در سال ٩١ نیز به علت فعالیت‌های سیاسی از دانشگاه علمی – کاربردی ارومیه اخراج شده و در سال‌های اخیر چندین بار دیگر بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...