۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۸, چهارشنبه

وزارت اطلاعات ایران مسئول بازداشت ده‌ها تن از امدادرسانان مردمی را می‌باشند

امدادرسانان بازداشت شده


از روز ۲۴ فروردین ۱۳۹۸، تاکنون وزارت اطلاعات و امنیت ایران حداقل ۶۳ تن از امدادرسانان مردمی در مناطق سیل‌زده را بازداشت کرده‌اند.
شماری از بازداشت شدگان از جمله کسانی هستند که در مناطق سیل زده جهت کمک‌رسانی و ساخت سیل‌بند شرکت داشتند.
ماموران وزارت اطلاعات به شهر‌ ملاشیه استان خوزستان در جنوب غربی ایران یورش برده و گروهی از امداد رسانان مردمی در این منطقه را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.
روز ۲۰ فروردین ۱۳۹۸، دست‌کم ۴ تن از امداد رسانان مردمی در اطراف شهر اهواز مرکز استان خوزستان را بازداشت کردند.
روز شنبه ۲۴فروردین، نیز شماری از مردم محلی اهواز به دلیل شرکت در تظاهرات اعتراضی علیه عدم کمک رسانی دولتی و تخریب سیل‌بند‌ها در کوی علوی اهواز بازداشت شدند.
طی دو هفته گذشته، ساکنان مناطق شلنگ‌آباد، عین دو و ملاشیه اهواز در استان خوزستان واقع در جنوب غربی ایران نسبت به بی کفایتی دولت در تأمین خدمات و امکانات کمکی به سیلزدگان و همچنین باز کردن سیل‌بندها به سمت زمینهای کشاورزی و خانه‌های مسکونی مردم اعتراض کردند.
در حالی که سیل‌ سراسری ۱۹۰۰ شهر و روستا ایران را در برگرفته است و همچنان احتمال سیلاب در بسیاری از شهرهای دیگر می‌باشد؛ رژیم ایران نیروهای سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای امنیتی را به شهرهای مختلف خوزستان اعزام کرده است تا با ایجاد رعب و وحشت از شکل‌گیری هرگونه تظاهرات مردمی جلوگیری کنند.
گزارش‌های محلی نشان می‌دهد که مقامات ایران برای کنترل امنیت حاکمیت خود دستور اعزام نیروهای وابسته به سپاه در عراق و سایر کشورهایی منطقه به ایران را صادر کرده است.
ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی از حضور نیروهای وابسته به سپاه از کشورهای عراق و افغانستان از جمله حشدالعشبی و فاطمیون خبر می‌دهند.
گروه فاطمیون وابسته به سپاه پاسداران در افغانستان می‌باشد که چندی پیش توسط خزانه‌داری آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری شده بود. 
مردم محلی اعلام کردند که این نیروهای برای سرکوب هرگونه تظاهرات به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند.
خبرگزاری فارس در گزارش دیگری از ورود یک گروه دیگر وابسته به سپاه پاسداران به نام نجبا خبر داده‌اند.
در گزارش این خبرگزاری آمده است «گروه نجبا با بیش از ۱۰۰خودروی سبک و سنگین، از مرز مهران وارد خاک ایران شده‌اند…»
مردم محلی اعلام کردند که این نیروهای برای سرکوب هرگونه تظاهرات به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند.
ماده 3: حق حیات برای همه
هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد.
احدی را نمی توان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرار داد که ظالمانه و یا بر خلاف انسانیت و شئون بشری یا موهن باشد.
ماده 9: عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی
احدی را نمی توان خود سرانه توقیف ، حبس یا تبعید نمود

ماده 19: حق آزادی بیان
هر کس حق آزادی عقیده وبیان دارد و حق مزبورشامل آن است که از داشتن عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن ، به تمام وسایل ممکن و بدون ملاحضات مرزی، آزاد باشد.
الف) هر کس حق دارد که در اداره امور عمومی کشور خود ، خواه مستقیما و خواه با وساطت نمایندگانی که آزادانه انتخاب شده باشد شرکت جوید.
ب) هر کس حق دارد با تساوی شرایط ، به مشاغل عمومی کشور خود نایل آید .
پ) اساس و منشا قدرت حکومت ، اراده مردم است . این اراده باید به وسیله انتخاباتی ابراز گردد که از روی صداقت و به طور ادواری، صورت پذیرد. انتخابات باید عمومی و با رعایت مساوات باشد و با رای مخفی یا طریقهای نظیر آن انجام گیرد که آزادی رای را تامین نماید.
هر کس به عنوان عضو اجتماع ، حق امنیت اجتماعی دارد و مجاز است به وسیله مساعی ملی و همکاری بین المللی ، حقوق اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی خود را که لازمه مقام و نمو آزادانه شخصیت اوست با رعایت تشکیلات و منابع هر کشور به دست آورد.
هر کس حق دارد برقراری نظمی را بخواهد که از لحاظ اجتماع و بین المللی ، حقوق و آزادی هایی را که در این اعلامیه ذکر گردیده ، تامین کند و آنها را به مورد عمل بگذارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...