۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۸, چهارشنبه

عفو بین‌الملل: دو شهروند خوزستانی در خطر اعدام هستند


سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه خبر داد که دو شهروند عرب استان خوزستان “با اقرار زیر شکنجه” و “در دادگاهی به‌شدت ناعادلانه” به “محاربه” متهم و محکوم به اعدام شده‌اند.
عفو بین‌الملل نام این دو تن را «عبدالله کرم‌الله کعب» و «قاسم عبدالله» ذکر کرده و گفته است که این دو شهروند سنی‌مذهب در ارتباط با حمله مسلحانه تیرماه ۹۴ به یک هیئت عزاداری در صفی‌آباد دزفول محکوم شده‌اند.
بنابر این گزارش، تنها مستنداتی که برای محکومیت این دو نفر ذکر شده «اقرارهای آنها است که زیر شکنجه، از جمله شوک الکتریکی، آویزان کردن سر و ته به مدت یازده روز و اعدام ساختگی، گرفته شده است».
وکلای این دو زندانی نیز گفته‌اند هیچ مستند دیگری جز اقاریر متهمان ارائه نشده و اقرارهای اخذشده نیز در تناقض با اظهارات شاهدان عینی است.
به نوشته عفو بین‌الملل، حکم اعدام این دو تن برای تایید به دیوان عالی ایران رفته است.
منبع: رادیو فردا
مطالب مرتبط:
انتقال دو زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام به بازداشتگاه اداره اطلاعات همدان
“خطر اعدام دو شهروند اهل اهواز را تهدید می‌کند”
ماده 3: حق حیات برای همه
هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد.
احدی را نمی توان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرار داد که ظالمانه و یا بر خلاف انسانیت و شئون بشری یا موهن باشد.

ماده 9: عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی
احدی را نمی توان خود سرانه توقیف ، حبس یا تبعید نمود.

ماده 18: حق آزادی عقیده
هر کس حق دارد که از آزادی فکر ، وجدان و مذهب بهره مند شود .این حق متضمن آزادی تغییر مذهب یا عقیده و ایمان می باشد و نیز شامل تعلیمات مذهبی و اجرای مراسم دینی است . هرکس می تواند از این حقوق یا مجتمعاً به طور خصوصی یا به طور عمومی بر خوردار باشد.

ماده 28: حق دنیای زیبا و آزاد برای همه
هر کس حق دارد برقراری نظمی را بخواهد که از لحاظ اجتماع و بین المللی ، حقوق و آزادی هایی را که در این اعلامیه ذکر گردیده ، تامین کند و آنها را به مورد عمل بگذارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...