۱۳۹۸ خرداد ۵, یکشنبه

نگرانی از سلامت آمنه ظاهری ساری در زندان سپیدار اهواز

نگرانی از سلامت آمنه ظاهری ساری در زندان سپیدار اهواز

آمنه ظاهری ساری، ۲۰ ساله از شهروندان بازداشت شده اهوازی که هم اکنون در زندان سپیدار اهواز محبوس است، چند روزی است از تورم حاد بعضی از اعضای بدنش رنج می برد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، به گفته پزشک درمانگاه زندان سپیدار علت تورم و بیماری آمنه ظاهری سواری نامشخص است و وی بایستی در بیمارستان درمان شود. اما علیرغم مراجعه خانواده و صادر کردن سه میلیارد ریال وثیقه توسط شعبه ۱۲ بازپرسی دادگاه انقلاب اهواز، مقامات قضائی و امنیتی از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل می آورند.
بستگان آمنه ظاهری ساری می گویند: «وضعیت سلامتی او روز به روز وخیم تر می شود و نیازمند مراقبت فوری و مداوم پزشکی در بیمارستان است.»
خانم آمنه ظاهری ساری فرزند حطاب، ساکن کوی علوی (حی الثوره)، فارغ التحصیل رشته حسابداری است. وی صبح روز سه شنبه ۱۵آبان ماه ۹۷، یک روز پس از بازداشت برادر و پدرش توسط اداره اطلاعات بازداشت شد.
شعبه ۱۲ بازپرسی دادگاه انقلاب اهواز برای حطاب ظاهری ساری ۷ میلیارد ریال، امین ظاهری ساری ۷ میلیارد ریال و آمنه ظاهری ساری ۳ میلیارد ریال و همچنین در شعبه 4 دادگاه انقلاب اهواز برای عضو دیگر این خانواده، علی ظاهری ساری 3 میلیارد ریال قرار وثیقه صادر کرده است.
بستگان آمنه ظاهری برای آزادی او وثیقه 3 میلیاردی آماده کرده اند. اما دادگاه از آزادی او ممانعت بعمل آورده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...