۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

آزادی حسن صبحی پور با تودیع قرار/ تداوم بازداشت باقر خسرجی، عضو دیگر موسسه فرهنگی نصر




خبرگزاری هرانا – حسن صبحی پور، کارگردان و از اعضای موسسه فرهنگی نصر پس از حدود یک ماه و نیم با تودیع قرار و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. وی در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. باقر خسرجی دیگر عضو این موسسه همچنان در بازداشت بسر می برد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، حسن صبحی پور، کارگردان و اعضای موسسه فرهنگی نصر پس از حدود یک ماه و نیم با تودیع قرار ۱۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اهواز (شیبان) آزاد شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “ظهر امروز (چهارشنبه) بازپرس پرونده آقای صبحی پور در دادگاه انقلاب اهواز با وثیقه صد میلیون تومانی موافقت کرد و با تایید وثیقه توسط بازپرسی، وی تا پایان مراحل دادرسی و صدور حکم آزاد شد”.

حسن صبحی پور در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۹۷ در منزل شخصی و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. طی همان روز حسین عشقیان دیگر عضو این موسسه از طرف نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.
هرچند دلیل خاصی برای بازداشت صبحی پور توسط این نهادها ارائه نشده بود، با این حال احتمال می رود بازداشت وی در ارتباط با ساخت کلیپی با تم هویت طلبی عربی باشد که توسط این موسسه تهیه و در فضای مجازی منتشر شده است.
پس از بازداشت آقای صبحی پور در تاریخ ۱ فروردین ماه نیز، باقر خسرجی، دیگر عضو این موسسه نیز به دلیل اعتراض به بازداشت و احضار همکارانش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
باقر خسرجی همچنان در زندان مرکزی اهواز (شیبان) در بازداشت بسر می برند
ماده 2: عدم تبعیض
هر کس می تواند بدون هیچ گونه تمایز، خصوصا از حیث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذهب، عقیده سیاسی یا هرعقیده دیگر و همچنین ملیت، وضع اجتماعی، ثروت، ولادت یا هر موقعیت دیگر، از تمام حقوق و کلیه آزادی هایی که در اعلامیه حاضر ذکر شده است، بهره مند گردد. به علاوه هیچ تبعیضی به عمل نخواهد آمد که مبتنی بر وضع سیاسی، اداری و قضایی یا بین المللی کشور یا سرزمینی باشد که شخص به آن تعلق دارد. گواه این کشور مستقل، تحت قیمومیت یا غیر خود مختار بوده یا حاکمیت آن به شکل محدودی شده باشد.
هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد.
احدی را نمی توان خود سرانه توقیف ، حبس یا تبعید نمود.
ماده 27: حق تکثیر (کپی رایت)
الف) هر کس حق دارد در زندگی فرهنگی اجتماع شرکت کند ، از فنون و هنرها متمتع گردد و در پیشرفت علمی و فوائد آن سهیم باشد.
ب) هر کس حق دارد از حمایت منافع معنوی و مادی آثارعلمی ، فرهنگی یا هنری خود برخوردار شود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...