۱۳۹۸ اردیبهشت ۹, دوشنبه

چهار شهروند اهوازی از جمله ۳ معلم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند



خبرگزاری هرانا – در ادامه بازداشت‌های هفته های اخیر شهروندان عرب در اهواز، صبح روز جاری، چهار تن از شهروندان عرب و معلمین اهوازی توسط مامورین اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. سه تن از این شهروندان معلم بوده و در مدارس محل تدریس خود بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شده‌اند. این شهروندان از اعضای امدادگران مردمی مناطق سیل زده نیز بوده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۹ اردبیهشت ۹۸، چهار تن از امدادگران مردمی سیل زدگان و شهروندان اهوازی توسط مامورین اداره اطلاعات بازداشت شدند.

هویت این شهروندان “ناجی سواری، ۳۸ ساله، متاهل و دارای ۳ فرزند و معلم مدرسه طالقانی فرهنگشهر و از اهالی شهرک برق اهواز، ماهر دسومی، ۳۰ ساله، متاهل و دارای ۱ فرزند، معلم در مدرسه غیرانتفاعی منطقه شیبان و از اهالی کوی پاستوریزه اهواز، علی عبیداوی، ۳۶ ساله، متاهل و دارای ۳ فرزند، معلم مدرسه قدس حمیدیه و از اهالی کوی علوی اهواز، عبدالله فریسات، ۲۷ ساله و از اهالی کوی بهارستان اهواز توسط هرانا احراز شده است.

گفته می شود بازداشت معلمین در مدارس محل تدریس خود و بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته است.
از زمان وقوع سیل در مناطق مختلف ایران، از جمله استان خوزستان، ده ها تن از شهروندان عرب و امدادرسانان در این استان به بهانه های مختلف بازداشت شده اند. تعدادی از این افراد هم اکنون در زندان شیبان اهواز به سر می برند.
این بازداشت‌ها در حالی است که مورخ ۲۴ فروردین ماه، رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و معرفی ۲۴ نفر از کاربران فضای مجازی به اتهام نشر شایعات مربوط به سیل در این استان به مراجع قضایی خبر داده است.
شاهین حسنوند بدون اشاره به هویت این افراد مدعی شده است که آنها با پخش شایعات مربوط به سیل موجب “تشویش اذهان عمومی” شده بودند.
وقوع سیل در ایران طی هفته‌های اخیر ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته و در بسیاری از استان‌های کشور از جمله استان خوزستان خسارات جانی و مالی بسیاری بجا گذاشته است.
سیل در نقاط مختلف ایران از ۲۶ اسفندماه آغاز شده است و تاکنون در برخی مناطق ادامه یافته است. در پی این سیل صدها نفر مجروح و دهها تن جان باختند. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران خسارت سیل اخیر در ایران را بین ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است. او گفته ۲۵ استان و بیش از چهار هزار و ۴۰۰ روستا در کشور درگیر سیل شدند
ماده 3: حق حیات برای همه
هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد.
ماده 9: عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی
احدی را نمی توان خود سرانه توقیف ، حبس یا تبعید نمود.
ماده 28: حق دنیای زیبا و آزاد برای همه
هر کس حق دارد برقراری نظمی را بخواهد که از لحاظ اجتماع و بین المللی ، حقوق و آزادی هایی را که در این اعلامیه ذکر گردیده ، تامین کند و آنها را به مورد عمل بگذارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...