۱۳۹۸ فروردین ۷, چهارشنبه

اعتصاب غذای مهدی خانی پور در زندان شیبان اهواز


خبرگزاری هرانا – مهدی خانی پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز در اعتراض به بی توجهی مسئولین نسبت به درخواست مرخصی وی از هفته گذشته دست به اعتصاب غذا زده است. این زندانی که هم‌اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت ۱۷ ساله خود در زندان مرکزی اهواز است پس از این اقدام اعتراضی به سلول انفرادی منتقل شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی خانی پور (حلفی) زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز در اعتراض به عدم پاسخدهی مسئولین نسبت به درخواست مرخصی، از ۲۹ اسفندماه ۹۷ دست به اعتصاب غذا زده است.

این زندانی در پی این اقدام اعتراضی از هفت روز پیش به یکی از سلول‌های انفرادی زندان شیبان اهواز منتقل شده است. از وضعیت وی پس از انتقال اطلاعی در دست نیست.

آقای خانی پور پیش از این نیز در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۷، در اعتراض به جلوگیری حضور وی در مراسم تدفین پدرش اقدام به اعتصاب کرده بود که در آن اقدام نیز با بی توجهی مسئولین زندان مواجه شده بود.
مهدی خانی پور (حلفی)، فرزند کریم، متولد ۱۳۶۳ و از اهالی روستای تلبومه واقع در شمال اهواز است. وی در تاریخ ۴ فروردین ۱۳۹۳ توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت و در پی آن از بابت اتهامات “محاربه” و “عضویت در گروه موسوم به الاحوازیه” از سوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز به ۱۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.
مهدى خانى پور هم‌اکنون در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان شیبان اهواز است

ماده 3: حق حیات برای همه
هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد.
ماده 5:شکنجه ممنوع
احدی را نمی توان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرار داد که ظالمانه و یا بر خلاف انسانیت و شئون بشری یا موهن باشد.
هر کس حق آزادی عقیده وبیان دارد و حق مزبورشامل آن است که از داشتن عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن ، به تمام وسایل ممکن و بدون ملاحضات مرزی، آزاد باشد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...