۱۳۹۷ اسفند ۱۰, جمعه

کشته شدن دختر ۱۵ ساله بر اثر انفجار مین در دهلران


خبرگزاری هرانا – انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ در روستای نصر منطقه دشت عباس شهرستان دهلران، باعث کشته شدن یک دختر ۱۵ ساله عشایری شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، جانشین فرماندهی انتظامی دهلران از انفجار مین در شهرستان دهلران و مرگ یک دختر ۱۵ ساله خبر داد.
مجتبی مهدیان اظهار داشت: “ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه ظهر امروز یک کودک از عشایر کوچرو روستای نصر منطقه دشت عباس شهرستان دهلران با مین ضد نفر برخورد کرد”.
وی ادامه داد: “بر اثر این انفجار، این دختر ۱۵ ساله جان سپرد”.
شهرستان دهلران یکی از شهرستان‌های استان ایلام است.
۲۳ بهمن ماه امسال نیز یک پسر ۱۲ ساله عشایری بر اثر انفجار مین باقیمانده از دوران جنگ در غرب رودخانه کرخه شهرستان شوش در شمال استان خوزستان، یک دست خود را از دست داد.
مین‌های بر جای مانده از دوران جنگ همه ساله موجب مرگ و مصدومیت تعدادی از هموطنان مناطق مرزی می‌شود.
در حدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر مربع از اراضی ایران آلوده به مین‌های به جا مانده و عمل نکرده جنگ ایران و عراق است که نظامیان عراقی در زمان اشغال این مناطق در زمین تعبیه کرده‌اند.
دولت ایران نیز همچنان به تولید، استفاده و صادرات مین‌های ضد نفر ادامه می‌دهد و معتقد است استفاده از این مین‌ها تنها راه مؤثر برای تأمین امنیت مرزهای طولانی این کشور است.
بر همین اساس بخش‌هایی از مرزهای ایران با افغانستان، پاکستان و عراق مین‌گذاری شده است؛ در جریان درگیری‌های دهه ۱۳۶۰ در کردستان هم بسیاری از اراضی این منطقه مین‌گذاری شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...