۱۳۹۷ اسفند ۹, پنجشنبه

تداوم اعتصاب غذای سه زندانی در زندانهای بوکان، اوین و رجایی شهر


خبرگزاری هرانا – میثم بهرام آبادی، زندانی محبوس در زندان اوین که از ۴ روز قبل در اعتصاب غذا به سر می‌برد با کاهش وزن ۵ کیلوگرمی مواجه شده است. این اقدام اعتراضی در پی شامل نشدن عفو با وجود وعده مسئولین و دارا بودن شرایط صورت گرفته است. همچنین در زندان رجایی شهر نیز مریوان کرکوکی (نجف عبدالرحمن)، زندانی سنی مذهب تبعه کشور عراق که از ۶ روز پیش در اعتراض به مخالفت وزارت اطلاعات با بازگرداندنش به کشور عراق اعتصاب غذای نامحدود کرده بود با ضعف جسمی شدید مواجه شده و کماکان در اعتصاب غذا است. در زندان بوکان نیز یک زندانی جرایم مالی از ۶ روز پیش به دلیل عدم اعزام به مرخصی در اعتصاب غذا به سر می برد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثم بهرام آبادی، زندانی محبوس در زندان اوین در چهارمین روز اعتصاب غذا با کاهش وزن و ضعف جسمی مواجه شده است.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی، وزن این زندانی از ۶۷ کیلوگرم به ۶۲ کیلوگرم رسیده و روز سه‌شنبه چهارشنبه فشار خون وی ۹ به روی ۷ بوده است. ایشان در حالی به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد که به دلیل این اقدام اعتراضی از سوی مسئولین زندان تهدید به پرونده سازی جدید شده است.

این شهروند اهل کرج از تاریخ ۱۰ دی ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم بهرام آبادی در تاریخ ۱۰ بهمن ماه و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” از طریق شعار نویسی به ۷ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و تحمل ۶۲ ضربه شلاق محکوم شده بود.
این زندانی محبوس در زندان اوین از تاریخ ۶ اسفندماه و در اعتراض به اینکه مشمول عفو ۲۲ بهمن نشده است دست به اعتصاب غذا زد.
گفته می‌شود در زمان صدور حکم به وی وعده داده بودند در صورتی که به رای بدوی اعتراض نکند و تسلیم به رای شود حکم او به ۶ ماه حبس تعزیری کاهش یافته و مشمول عفو ۲۲ بهمن‌ماه خواهد شد.

در گزارشی دیگر مریوان کرکوکی (نجف عبدالرحمن)، زندانی سنی مذهب تبعه کشور عراق و محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از روز ۴ اسفندماه در اعتراض به مخالفت با وزارت اطلاعات با بازگرداندنش به کشور عراق اعتصاب غذای نامحدود کرده با ضعف شدید جسمی مواجه شده است.

وی پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام محاربه به تحمل ۳۳ سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده و حکمش در دادگاه تجدیدنظر نیز عیناً تایید شد. گفتنی است با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی هفت سال و شش ماه از محکومیت این زندانی قابل اجرا است. هرانا پیشتر طی گزارشی به آخرین وضعیت این زندانی در پرداخته بود.
مریوان کرکوکی (نجف عبدالرحمن) در حال گذراندن هفتمین سال دوران محکومیت خود در زندان رجایی شهر کرج است.
همچنین امروز آژانس خبری موکریان گزارش کرد، «محسن خطایی» که به اتهام مالی در زندان مرکزی بوکان نگهداری می‌شود ۶ روز است در اعتراض به تصمیم قاضی پرونده و ریاست دادگستری شهرستان بوکان مبنی بر عدم موافقت با درخواست مرخصی نامبرده، دست به اعتصاب غذا زد.
خطایی روز یکشنبه ۵ اسفند در نامەای خطاب به مدیریت زندان بوکان نوشت؛ حدود ٧۵ روز است بدون مرخصی در زندان به سر می‌برد و مسئولان دادگاه، به گفته او، به علت لج‌افتادن با وی و بدون‌توجه به حق قانونی زندانی با درخواست‌ مرخصی او مخالفت می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...