۱۳۹۷ دی ۹, یکشنبه

انفجار مین در دهلران یک مصدوم بر جای گذاشت


خبرگزاری هرانا – بر اثر انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ در منطقه دشت عباس، روستای استقلال شهرستان دهلران یک نفر زخمی شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، انفجار مین در شهرستان دهلران از توابع استان ایلام یک مجروح برجا گذاشت.
مدیر شبکه بهداشت و درمان دهلران گفت: “ساعت حوالی چهار عصر امروز یکشنبه ۹ دی ماه ۹۷، جوان ۳۴ ساله‌ای در منطقه دشت عباس، روستای استقلال با یک مین به جای مانده از دوران جنگ برخورد کرد”.
اسدالله مهاجر افزود: “تمام بدن این جوان به خصوص از ناحیه پا دچار جراحت شدید شده است”.
وی تصریح کرد: “پس از اعزام این مصدوم به مرکز بهداشتی درمانی دهستان دشت عباس توسط نیروهای اورژانس، برای درمان تخصصی‌تر به بیمارستان گنجویان دزفول اعزام شد”.
دهلران بزرگ‌ترین شهر استان ایلام است.
مین‌های برجای مانده از دوران جنگ همه ساله موجب مرگ و مصدومیت تعدادی از هموطنان مناطق مرزی می‌شود.
در حدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر مربع از اراضی ایران آلوده به مین‌های به‌جا مانده و عمل‌نکرده جنگ ایران و عراق است که نظامیان عراقی در زمان اشغال این مناطق در زمین تعبیه کرده‌اند.
دولت ایران نیز همچنان به تولید، استفاده و صادرات مین‌های ضدنفر ادامه می‌دهد و معتقد است استفاده از این مین‌ها تنها راه مؤثر برای تأمین امنیت مرزهای طولانی این کشور است.
بر همین اساس بخش‌هایی از مرزهای ایران با افغانستان، پاکستان و عراق مین‌گذاری شده‌است؛ در جریان درگیری‌های دهه ۱۳۶۰ در کردستان هم بسیاری از اراضی این منطقه مین‌گذاری شدند.

ماده ۳: حق حیات برای همه
هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...