۱۳۹۷ مهر ۲۳, دوشنبه

تایید محکومیت زندان و تبعید ۴ فعال مدنی اهوازی


دادگاه تجدید نظر اهواز احکام صادره زندان و تبعید ۴ فعال مدنی اهوازی را تایید کرد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام؛ در پی اعتراض فعالان مدنی اهوازی عیسی دمنی، مجاهد زرگانی، ناجی حیدری و مهدی زرگانی (عامر سیلاوی) به حکم صادره از شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز، شعبه ۱۶ دادگاه تجدید نظر اهواز احکام صادره را تایید و اعتراض ایشان را رد کرد.
به موجب رای دادگاه عیسی دمنی و مهدی زرگانی هر کدام به یک سال زندان و دو سال تبعید، مجاهد زرگانی و ناجی حیدری هر کدام به یک سال زندان محکوم شده اند. این احکام در سال ۹۶ صادر شده و اتهام ایشان تبلیغ علیه نظام عنوان شده‌است.
وکلای ۴ فعال اهوازی معتقد هستند که فعالیت‌های موکلینشان مصداق جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام نیست و تهدیدی برای امنیت داخلی محسوب نمی‌شود. ولی به دلیل فشار و دخالت وزارت اطلاعات این احکام ناعادلانه صادر شده‌است.


ماده ۱۰: حق محاکمه قانونی برای همه
هرکس با مساوات کامل حق دارد که دعوایش به وسیله دادگاه مساوی و بی طرفی ، منصفانه و علنا رسیدگی بشود و چنین دادگاهی درباره حقوق و الزامات او یا هر اتهام جزایی که به او توجه پیدا کرده باشند، اتخاذ تصمیم بنماید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...