۱۳۹۷ خرداد ۲۸, دوشنبه

🔴 نسرین ستوده به دلیل پیگیری وضعیت پرونده دختران خیابان انقلاب در بازداشت به سر می برد

تارنگار حقوق بشر در ایران
🔴 نسرین ستوده به دلیل پیگیری وضعیت پرونده دختران خیابان انقلاب در بازداشت به سر می برد
🆔@HumanRightsinIran
🔻 شعبه ۷ دادسرای اوین دلیل بازداشت نسرین ستوده را دفاع و پیگیری وضعیت دختران خیابان انقلاب اعلام کرده است.

✔️ به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رضا خندان، همسر نسرین ستوده اعلام کرد که او امروز از بند عمومی زنان اوین تماس گرفته و اعلام کرده که در دادسرا مشخص شده که دلیل بازداشت غیرقانونی او شکایت «مهدی پِیتام» بازپرس پرونده شاپرک شجری‌زاده، از دختران خیابان انقلاب، مستقر در دادسرای شهر کاشان است.

✔️ مأموران هنگام دستگیری دلیل بازداشت این وکیل دادگستری را اجرای حکم پنج سال حبس اعلام کرده بودند اما بهروز شاه محمدی بازپرس شعبه ۷ دادسرای معروف به اوین برای وی قرار بازداشت موقت صادر کرده است.

✔️ گفتنی است که نسرین ستوده در اعتراض به تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری از انتخاب وکیل خودداری کرده است.

✔️ نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در تاریخ ۱۳ شهریور ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و  پس از سه سال آزاد شد. او ابتدا در دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۱ سال حبس تعزیری،۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت الخروجی از کشور محکوم شد. بعدتر این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از حرفه وکالت تقلیل یافت. خانم ستوده در روز ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۲ از زندان اوین آزاد شد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...