۱۳۹۶ اسفند ۱۱, جمعه

بازداشت ۱۰ نفر از از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد احواز

بیش از ۱۰ نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد احواز با هجوم شبانه مامورین امنیتی به منازلشان بازداشت شدند.
 در نهمین روز از اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد احوازاز و تجمعات پی در پی آنان در مقابل استانداری خوزستان و راهپیمایی در سطح شهر احواز، شب گذشته اطلاعات نیروی انتظامی این شهر، با در دست داشتن لیستی از کارگران معترض گروه ملی فولاد احواز به درب منازل آنان مراجعه و اقدام به بازداشت‌های گسترده‌ی آنها کرده است.
این بازداشت‌های شبانه در مقابل چشمان خانواده‌های کارگران گروه ملی صنعتی فولاد احواز در حالی رخ می‌دهد که به دنبال پرداخت حقوق آذرماه کارگران در روز چهارشنبه، نیمه‌های شب همان روز هیئتی ده نفره وارد شرکت شده و اعلام کرده بودند برای بازدید و بررسی اعتراضات کارگران و توقف تولید از طرف وزرای “کار” و “صنعت، معدن و تجارت” آمده‌اند که با اعتراض و سوال کارگران حاضر در شیفت شب مبنی بر اینکه اگر با هدف بررسی اعتصاب و دلایل توقف تولید آمده‌اید چرا نیمه شب را برای این کار انتخاب کرده‌اید، مواجه شدند.

خبر از بازداشت بیش از ۱۰ نفر از کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد احواز توسط اطلاعات نیروی انتظامی داده است، تاکنون اسامی ۹ نفر از کارگران بازداشت شده به نام‌های “فرهاد اکبریان”، “مرتضی اکبریان”، “میثم علی قنواتی”، “امین مؤمن پور”، “حسین نیسی”، “باقر دلفی”، “تقی حسن زاده”، “هادی عفراوی” و “مهدی عادل زاده” مشخص شده است.

بنابر این گزارش، این بازداشت‌ها با دستور دادستانی احواز صورت گرفته و علاوه بر بیش از ده کارگری که بازداشت شده‌اند اطلاعات نیروی انتظامی احواز طی تماس با بسیاری از کارگران آدرس منازل آنان را طلب کرده است.

ممانعت از ورود کارگران گروه ملی صنعتی فولاد احواز به مصلی این شهر

از سوی دیگر گزارش شده است نیروهای امنیتی مانع حضور بیش از ۳۰۰ نفر از کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد احواز در مصلی این شهر شدند.
کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد احواز برای دومین هفته متوالی، برای دادخواهی قصد حضور در نماز جمعه این شهر را  داشتند اما نیروهای بسیج و امنیتی از حضور آنها در مصلا جلوگیری کردند و صدها کارگر گروه ملی صنعتی فولاد به ناچار دست به تجمع در مقابل مصلا زدند.
بنا بر این گزارش، در پی این تجمع یکی از فرماندهان نیروی انتظامی با حضور در میان کارگران سعی در پراکنده کردن آنها کرد اما کارگران حاضر به ترک محل نشدند و به دنبال آن یگان‌های موتوری نیروی انتظامی در محل حاضر شدند.
بنا بر آخرین خبرهای رسیده، کارگران حاضر در این تجمع شعار “امام جمعه به گوش باش / ما کارگریم نه اوباش”  سر داده‌اند.
همچنین بنا بر خبر دیگری قرار است استاندار خوزستان برای گفتگو با کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد احواز به محل تجمع آنان بیاید.
بنا بر آخرین خبرهای رسیده، در پی بازداشت شب گذشته ۱۰ نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، صبح امروز آنان را به دادگاه نزد قاضی کشیک منتقل و با دستور این قاضی کارگران بازداشتی با حکم بازداشت موقت به زندان مرکزی اهواز واقع در جاده شیبان انتقال یافتند. همچنین بنا بر اظهار برخی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد احواز صبح امروز قبل از تجمع کارگران در مصلای این شهر، عبدالله کایدی یکی از مهندسین شرکت نیز دستگیر شده است.

بنا بر این گزارش، به دنبال این تجمع مسئولین دادگستری به کارگران تجمع اعلام کرده‌اند همکاران بازداشتی آنها را فردا برای تعیین تکلیف به شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب اعزام خواهند کرد.


بنا بر اظهار کارگران گروه ملی صنعتی فولاد احواز، کارفرما و مسئولین امنیتی این شهر با این دستگیری‌ها در پی آن هستند تا نوک پیکان خواست کارگران را از روی مطالبات معوقه آنان به بازداشت همکارانشان معطوف کنند و با مشروط کردن آزادی کارگران بازداشتی به بازگشت به کار کارگران، اعتصاب آنها را بدون پرداخت مطالباتشان در هم بشکنند.
به همین دلیل کارگران گروه ملی صنعتی فولاد احوااز اعلام کرده‌اند از فردا صبح اعتراضات خود را تشدید و در حمایت از همکارانشان در محل این شعبه دادگاه حاضر خواهند شد و تا زمان دریافت مطالباتشان به اعتصاب خود پایان نخواهند داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...