۱۳۹۶ اسفند ۱۱, جمعه

بازداشت ۴ شهروند عرب در خوزستان

حدود ۳ هفته پیش چهار تن از اهالی شهرستان رامشیر توسط نیروهای اداره اطلاعات خوزستان بازداشت و پس از دو هفته نگهداری در بازداشتگاه این نهاد، به زندان مرکزی احواز منتقل شده‌اند.
 نیروهای امنیتی حدود سه هفته پیش با یورش به منزل ۴ تن از شهروندان عرب در شهرستان رامشیر، اقدام به بازداشت این افراد کرده‌اند.
شهروندان بازداشت شده در ابتدا به بازداشتگاه اداره اطلاعات رامهرمز و اهواز منتقل شدند و پس از دو هفته طی مراحل بازجویی راهی زندان مرکزی احواز شدند.
هویت بازداشت‌شدگان عبارتند از: “عادل سلیمانیان ۱۹ ساله”، “رضا حطاوى ۱۹ ساله”و “یوسف خالدى ۱۸ ساله” و “رضا خالدى ۱۸ ساله” اعلام شده است.
از میان افراد بازداشت شده عادل سلیمانیان و رضا حطاوى در حال گذراندن دوران سربازی خود بوده‌اند و طی دوران مرخصی در منزل پدری خود بازداشت شده‌اند.
علیرغم پیگیری خانواده‌های افراد بازداشت شده و مراجعه به دادگاه و اداره اطلاعات همچنان از از دلیل بازداشت فرزندان خود بی‌اطلاع هستند.
این چهار جوان بازداشت شده سه‌شنبه ۸ اسفندماه سال جاری به دادگاه انقلاب رامشیر منتقل شده بودند اما خانواده‌هایشان موفق به دیدار و ملاقات آنها نشدند.
“بنا به گفته‌ی یک شاهد عینی، هنگامی که این چهار شهروند عرب را به دادگاه برده بودند به‌شدت بلحاظ ظاهری آسیب دیده بودند و تلاش ما برای نزدیک شدن به آنها بی‌نتیجه بود و ماموران اداره اطلاعات اجازه گفت‌وگو با این افراد نمی‌دادند.”
در ابتدای دستگیری این چهار تن، عادل سلیمانیان و رضا حطاوى به اداره اطلاعات رامهرمز منتقل شده بودند و پس از مدتی به زندان منتقل شدند، رضا خالدى و یوسف خالدى نیز در ابتدا به بازداشتگاه اداره اطلاعات احواز و پس از گذشت دو هفته به زندان مرکزی شهر اهواز منتقل شده بودند واین دستگیریها هنوز ادامه دارد بدلیل ترس از جوانهای فعال سیاسی .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...