۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۶, جمعه

علی فلاحیان قاتل سیاسی تحریم شد

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات را مورد تحریم قرار داد. طبق بیانیه این وزاتخانه، فلاحیان به دلیل نقش در «چندین ترور و حمله در سراسر جهان» و همچنین مسئولیت در بمب‌گذاری مرکز یهودیان آرژانتین تحریم شده است. بر اساس این تحریم افزون بر #علی_فلاحیان، خانواده درجه یک او نیز از ورود به آمریکا محروم شده‌اند.

🔺از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ که علی فلاحیان هدایت وزارت اطلاعات را برعهده داشت، بسیاری از مخالفان سیاسی در داخل و خارج از کشور توسط نیروهای این وزارتخانه به قتل رسیدند. ترور شاپور بختیار، عبدالرحمن برومند، صادق شرفکندی، عبدالرحمن قاسملو و فریدون فرخزاد در خارج از کشور و قتل علی‌اکبر سعیدی سیرجانی، احمد میرعلائی، احمد تفضلی، غفار حسینی و ابراهیم زال زاده در داخل، نمونه‌هایی از این قتل‌های سیاسی است.

🔺در ۲۷ تیر ۱۳۷۳ ساختمان مرکز جامعه یهودیان آژانتین در بوئنوس آیرس منفجر شد و ۸۵ کشته و وصدها زخمی بر جای گذاشت. علی فلاحیان از جمله مقامات جمهوری اسلامی بود که به اتهام دست داشتن در این عملیات تروریستی تحت تعقیب اینترپل قرار گرفت.
#قتل_سیاسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...