۱۳۹۸ اسفند ۳, شنبه

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت عباس عسکری



خبرگزاری هرانا – عباس عسکری، شهروند اهل اهواز در تاریخ ۲۴ آذرماه امسال توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد. با گذشت سه ماه از زمان بازداشت آقای عسکری خانواده این شهروند کماکان در بی خبری از سرنوشت او به سر می‌بردند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۸، با گذشت سه ماه از بازداشت عباس عسکری، همچنان اطلاعی از وضعیت، دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه وی در دست نیست.
عدم پاسخگویی مسئولین و بی خبری از وضعیت آقای عسکری باعث افزایش نگرانی خانواده ایشان شده است.
یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند در خصوص چگونگی بازداشت وی به هرانا گفت: “آقای عسکری در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه در اهواز شاهد کشته شدن رضا نیسی، نوجوان ۱۶ ساله اهوازی توسط نیروهای بسیج زرگان بود. در واکنش به همین اتفاق، پیکر رضا نیسی را روی دوش خود گذاشته و مقابل درب پایگاه المهدی زرگان گذاشت. در همین رابطه بسیج و اطلاعات سپاه، عباس را به صحنه سازی متهم کرده و تحت تعقیب قرار دادند. عباس به مدت یک ماه زندگی مخفی داشت تا سرانجام شبانه در زمین کشاورزی خود بازداشت شد”.
عباس عسکری، ۳۴ ساله و از اهالی منطقه زرگان اهواز است.
لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.
نسخه کامل گزارش هرانا از این اعتراضات را تحت عنوان “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.
هرانا همچنین در تاریخ ۲ دی ماه در گزارشی جداگانه با عنوان “گلوله و عفونت؛ بحران زخمی‌های اعتراضات آبان ماه” به وضعیت شماری از زخمی شدگان در جریان اعتراضات آبان پرداخته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...