۱۳۹۸ اسفند ۱, پنجشنبه

کشته شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در بندرعباس


خبرگزاری هرانا – روز گذشته ماموران دریابانی بندرعباس در استان هرمزگان یک لنج حامل سوخت را هدف تیراندازی مستقیم قرار دادند که در جریان آن یک شهروند بر اثر اصابت گلوله به گردن، جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، دیروز یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸، بر اثر تیراندازی مستقیم ماموران دریابانی به سمت یک لنج حامل سوخت در بندر عباس استان هرمزگان یک شهروند جان خود را از دست داد.
هویت وی “حسین ملاحی” فرزند اسحاق و اهل کلاهی، احراز شده است.
گفته می شود این شهروند در پی شلیک ماموران دریابانی، از ناحیه گردن مورد اصابت قرار گرفته کرده و در اثر خونریزی شدید درون لنج جان خود را از دست داده است.
بر اساس گزارش منابع محلی تیراندازی به این لنج، که حامل سوخت گازوئیل بوده است ، مستقیم و بدون هشدار صورت گرفته است.
گفته می شود که این فرد به ظن حمل سوخت قاچاق هدف تیراندازی قرار گرفته اند.
سالانه ده ها نفر از شهروندان عمدتا بلوچ در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در تیراندازی ماموران کشته می شوند، عمده این افراد کسانی هستند که به کار فروش و جا‌به جایی سوخت مشغول اند که حکومت ایران آن را قاچاق می نامد.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دی ماه ۹۷ با انتشار یک گزارش مشترک به بررسی عملکرد نیروهای نظامی و تلفات وارده به شهروندان به خصوص در نقاط مرزی کشور در محدوده زمانی سال ۲۰۱۸ پرداخته است.
بر اساس این گزارش، ۳۰۰ شهروند در ۱۱ استان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به واسطه عمل قوای نظامی دچار حادثه شدند.

متن کامل این گزارش در رابطه با نقض قوانین به کارگیری سلاح و عملکرد قوای نظامی (ویژه سال ۲۰۱۸ میلادی) را مطالعه کنید.

حسین ملاحی
حسین ملاحی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...