۱۳۹۸ بهمن ۱۱, جمعه

اعتراضات سراسری آبان ماه؛ نادر ریحانی موقتا از زندان معشور( ماهشهر) آزاد شد

‎خبرگزاری هرانا – نادر ریحانی از معترضان بازداشتی اعتراضات سراسری آبان ماه امسال، دیروز سه شنبه ۸ بهمن ماه با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان ماهشهر آزاد شد. آقای ریحانی اوایل آذرماه امسال توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸، نادر ریحانی از معترضان بازداشتی اعتراضات سراسری آبان ماه امسال، با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

آزادی آقای ریحانی با تودیع قرار وثیقه سیصد میلیون تومانی صورت گرفته است.

نادر ریحانی پیشتر در اوایل آذرماه امسال توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شده و به مدت ۵۰ روز در بازداشتگاه این نهاد بسر می‌برد. وی نهایتا روز یکشنبه ۶ بهمن ماه به زندان ماهشهر منتقل شد.
برخی از نزدیکان وی از ضرب و شتم و اذیت و آزار این شهروند طی دوره بازداشت خبر داده‌اند.
نادر ریحانی ۳۲ ساله و از اهالی شهرستان ماهشهر است.
گفتنی است، آقای ریحانی در آذرماه سال ۹۶ نیز در جریان بازداشت دامنه دار شهروندان عرب اهل اهواز در پی اعتراضات در خصوص مسایل مختلف از جمله تبعیض در استخدام، درگیری های روستای جلیزی، انتقال آب کارون و خشک شدن تالاب ها و رودخانه ها بازداشت شده بود.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

نسخه کامل گزارش هرانا از این اعتراضات را تحت عنوان “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

هرانا همچنین در تاریخ ۲ دی ماه در گزارشی جداگانه با عنوان “گلوله و عفونت؛ بحران زخمی‌های اعتراضات آبان ماه” به وضعیت شماری از زخمی شدگان در جریان اعتراضات آبان پرداخته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...