۱۳۹۸ دی ۷, شنبه

بازداشت ۲ شهروند به دلیل مدیریت شبکه های مجازی در جریان اعتراضات در احواز



خبرگزاری هرانا – ۲ شهروند در احواز به دلیل مدیریت شبکه‌های مجازی در جریان اعتراضات و تحریک مردم برای شرکت در تجمعات توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از  رکنا، امروز جمعه ۶ دی ماه ۱۳۹۸، دو شهروند در احواز بازداشت شدند.
فرمانده انتظامی خوزستان ضمن اعلام این خبر، شهروندان بازداشت شده را” اعضای یک گروهک معاند” و  “ضد انقلاب” خوانده و اتهام مطرح شده علیه این افراد را “اقدام به تشویش اذهان عمومی از طریق مدیریت چندین شبکه مجازی و فراهم کردن امکانات اغتشاش و تحریک تجمعات اعتراضی مردم” در احواز عنوان کرده است.
لازم به ذکر است در این گزارش اشاره ای به هویت، وضعیت کنونی و محل نگهداری این شهروندان نشده است.
هر چند از دلایل بازداشت این شهروندان اطلاع دقیقی در دست نیست با این حال دیروز پنجشنبه ۵ دی‌ماه ۹۸، مصادف با چهلمین روز درگذشت جانباختگان اعتراضات آبان، جو بسیاری از شهرهای کشور امنیتی بوده است.
نیروهای امنیتی و انتظامی طی دو روز گذشته در شهرهایی ازجمله تهران، کرج، احواز، معشور(ماهشهر)، شیراز، بهبهان، شهریار، اسلامشهر، قلعه حسن خان، رشت، تبریز، ارومیه، جوانرود، ایلام و … حضور گسترده‌ای داشته و جو شدید امنیتی در اطراف آرامستان بهشت سکینه کرج، محل دفن پویا بختیاری، یکی از کشته شدگان اعتراضات آبان ماه شکل گرفت. شماری از شرکت کنندگان در مراسم چهلم جان‌باختگان در شهرهای کرج، تهران، قزوین، رشت و شهریار توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده و برخی نیز توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...