۱۳۹۸ آبان ۲, پنجشنبه

در اثر تیراندازی بی ضابطه نیروی انتظامی در تربت حیدریه، شهروندی مجروح شد



خبرگزاری هرانا – شامگاه شنبه ۱۸ آبان ماه، یک شهروند اهل تربت حیدریه در خودروی شخصی خود، در جریان تیراندازی بی‌ضابطه ماموران نیروی انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه گردن و شانه زخمی شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته ۱۸ آبان ماه ۹۸، بر اثر شلیک بی‌ضابطه ماموران نیروی انتظامی یک شهروند اهل تربت حیدریه به شدت زخمی شد.

هویت این شهروند “حسین ناصری کیا، ۴۰ ساله” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “شب گذشته ماموران نیروی انتظامی به سمت خودروی پژو پارس  حسین ناصری کیا در محدوده خیابان باهنر تربت حیدریه به سمت شهرک ولیعصر تیراندازی کردند. وی پس از جراحت توسط ماموران به بیمارستان ۹ دی تربت حیدریه منتقل شد. تلفن آقای ناصری کیا تا چند ساعت پاسخ داده نمی‌شده و خانواده نگران حال او بودند. سرانجام به صورت اتفاقی کسی از آشنایان وی را در بیمارستان دیده و به خانواده اطلاع می‌دهد”.

وی ادامه داد: “آقای ناصری کیا به دلیل کمبود امکانات به بیمارستان علوی مشهد اعزام شده در حال حاضر ممنوع الملاقات بوده و دو مامور نیروی انتظامی در کنار تخت او حضور دارند. بنا به گفته پزشکان گلوله از گردن وی خارج شده با این حال او به دلیل نبود رسیدگی مناسب در این بیمارستان و به جهت ادامه درمان خواستار انتقال به بیمارستان خصوصی است”.
حسین ناصری کیا، ۴۰ ساله، متاهل و دارای دو فرزند بوده و به شغل دامداری و کشاورزی مشغول است. بنا به گفته آشنایان وی، مادر پیر و پدر بیماری دارد که به تازگی از بیمارستان مرخص شده است.
بنا به گفته نزدیکان آقای ناصری کیا، وی در خودرو تنها بوده و کالای قاچاقی نیز به همراه نداشته و گلوله از یک کلت کمری به وی شلیک شده است.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دی ماه ۹۷ با انتشار یک گزارش مشترک به بررسی عملکرد نیروهای نظامی و تلفات وارده به شهروندان به خصوص در نقاط مرزی کشور در محدوده زمانی سال ۲۰۱۸ پرداخته است.
بر اساس این گزارش، ۳۰۰ شهروند در ۱۱ استان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به واسطه عمل قوای نظامی دچار حادثه شدند.

متن کامل این گزارش در رابطه با نقض قوانین به کارگیری سلاح و عملکرد قوای نظامی (ویژه سال ۲۰۱۸ میلادی) را مطالعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...