۱۳۹۸ مهر ۲۹, دوشنبه

رابرت لوینسون شهروند آمریکایی مفقود شده، در دادگاه انقلاب پرونده دارد


رابرت لوینسون شهروند آمریکایی مفقود شده، در دادگاه انقلاب پرونده دارد

خبرگزاری هرانا – ایران در نامه‌ای به کارگروه ناپدید شدگان قهری یا غیر ارادی سازمان ملل تاکید کرد رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی که در سال اسفند ماه ۱۳۸۵ در ایران مفقود شده، در دادگاه انقلاب تهران پرونده باز دارد. رابرت لوینسون، نزدیک به ۱۳ سال قبل به دنبال سفر به جزیره کیش ناپدید شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از دویچه وله فارسی، مقام‌های قضایی ایران برای اولین بار اعلام کردند که رابرت لوینسون در دادگاه انقلاب تهران پرونده باز دارد.
لوینسون مامور سابق پلیس فدرال آمریکا در هنگام انجام یک “ماموریت غیررسمی” برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در اسفندماه سال ۱۳۸۵ در جزیره کیش ناپدید شد.
بر اساس این گزارش مقامات پلیس فدرال آمریکا مدعی شدند که لوینسون احتمالاً از سوی یک گروه ربوده شده و در منطقه مرزی بین ایران با افغانستان و پاکستان نگهداری می‌شود. همسر و پسر وی برای یافتن او به ایران سفر کرده‌اند. تلاش‌ها برای یافتن وی بی ثمر بوده است.
آخرین تصویر از لوینسون در سال ۲۰۱۱ او را در روپوشی نارنجی نشان می‌داد که پلاکاردی که بر روی آن نوشته شده بود به من کمک کنید در دست داشت. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا در ماه مارس ۲۰۱۱ گفت که دولت آمریکا معتقد است او در جایی در جنوب آسیا نگهداری می‌شود.
در فروردین ماه ۱۳۹۵ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مدعی شد که ایران از بعد انسانی در زمینه یافتن لوینسون گام بر می دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...