۱۳۹۸ مهر ۱۹, جمعه

قطع پای یک کشاورز بر اثر انفجار مین در پاوه



خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه انفجار مین بر جای مانده از جنگ ایران و عراق در منطقه مرزی نوسود از توابع شهرستان پاوه موجب قطع پای یک کشاورز از ناحیه مچ شد. این جوان که در باغ شخصی پدرش مشغول برداشت انار بود در حین جابه‌جایی انار، مین منفجر شده و مچ پای چپ وی قطع می‌شود.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، روز سه شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۸، یک باغدار جوان به نام «اشکان فتاحی»، اهل روستای شوشمی در منطقه سوفی‌جانه شهرستان پاوه از توابع استان کرمانشاه، بر اثر انفجار مین ضد نفر (گوجه‌ای) بر جای مانده از جنگ ایران و عراق به‌شدت آسیب دید.
در این گزارش به نقل از شاهدان عینی آمده است: “این جوان که در باغ شخصی پدرش مشغول برداشت انار بود در حین جابه‌جایی انار مین منفجر شده و مچ پای چپ وی قطع می‌شود”.
این کشاورز بدلیل جراحات وارده از بیمارستان قدس پاوه برای مداوا به مراکز درمانی شهر کرمانشاه منتقل شده است.
لازم به ذکر است مین‌های برجای‌ مانده از دوران جنگ همه ساله موجب مرگ و مصدومیت تعدادی از هموطنان در مناطق مرزی می‌شود.
در حدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر مربع از اراضی ایران آلوده به مین های به جا مانده و عمل نکرده جنگ ایران و عراق است.
دولت ایران نیز همچنان به تولید و کاشت مین های ضد نفر ادامه می‌دهد و برخلاف مقاوله نامه های بین‌المللی، معتقد است استفاده از این مین‌ها تنها راه مؤثر برای تأمین امنیت مرزهای طولانی این کشور است.
بر همین اساس بخش‌هایی از مرزهای ایران با افغانستان، پاکستان و عراق مین‌گذاری شده است؛ در جریان درگیری‌های دهه ۱۳۶۰ در کردستان هم بسیاری از اراضی این منطقه مین‌گذاری شدند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...