۱۳۹۸ تیر ۳, دوشنبه

رئيس كل دادگسترى در اهواز شمارى از فعالان عرب احوازي(اهوازى )را تهديد به اعدام كرد



بعد از هجوم به رژه نيروهاى مسلح در احواز(اهواز) در صبح روز شنبه 31 شهریور 1397، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه على رغم كشته شدن مهاجمان رژه، صدها نفر از فعالان فرهنگى، مدنى و افرادى كه در سال هاى اخير به مذهب اهل سنت گرايش پيدا كردند و همچنين خانواده هاى مهاجمان را بازداشت نمودند. در بين بازداشت شدگان چندين زن وجود دارد،بيش از 300 نفر از بازداشت شدگان در بند 5،8 به زندان شيبان، 200 نفر به زندان همدان و بيش از 100 به زندان اوين تهران منتقل شدند، شمارى هم با قرار وثيقه آزاد شدند. تعداد زيادى از اين افراد بشدت دربازداشتگاه ها شكنجه شدند، بطورى كه ساق پاهاى بعضى از آنها با #درليل سوراخ شده است، #ناخن بعضى را كشيده و تهديد به #تجاوز_جنسى و زير شكنجه از آنها #اعترافات_كاذب گرفته شده است. بعضى از افرادى كه به زندانها منتقل شدند مى گويند: بعضى از بازداشت شدگان مورد تجاوز جنسى قرار گرفتند.

در چند هفته پيش شمارى از بازداشت شدگان كه بعضى از آنها چندين ماه قبل از هجوم به رژه بازداشت شدند در دادگاه انقلاب احواز(اهواز )به اتهام #بغى محاكمه شدند. فعالان حقوق بشر ازاحواز( اهواز )مى گويند؛ بيش از 30 نفر طبق مواد 287 و288 قانون مجازات اسلامى در دادگاه انقلاب محاكمه و آنها را باغى عنوان كردند، مجازات اين اتهام چنانچه از سلاح استفاده شده اعدام يا حبس ابد است.

⬅️ هويت بعضى از افرادى كه اخير در دادگاه انقلاب به اتهام #بغى محاكمه شدند، بشرح زير است:

١-خانم صهباء(لمياء) حمادى 21 ساله فرزند زيدان،متاهل، داراى دو فرزند از اهالى شهرخفاجیه( سوسنگرد)، نويسنده وكاربر فضاى مجازى در مهرماه بازداشت شده بود.
٢-سيد مرتضى موسوى فرزند يوسف دانشجوى رشته ادبيات انگليسى از اهالى شهر  سوسنگرد كه در 24/04/1397 سه ماه قبل از هجوم به رژه بازداشت شده است.
٣-خانم خلود سبهانى از اهالى خفاجیه( سوسنگرد)
٤-خانم زينب عفراوى از اهالى خفاجیه( سوسنگرد)
٥-عبدالله شموسى از اهالى ملاشيه احواز(اهواز )
٦-عيدان شموسى از اهالى ملاشيهاحواز( اهواز )
٧-عبدالنبى شموسى و سه نفر از فرزندان عموى او از اهالى ملاشيه احواز(اهواز)
٨-صادق ساعدى از اهالى احواز(اهواز )
٩-انور نيسى از اهالى كوى علوى شهراحواز( اهواز)
١٠-علی حیدری فرزند شایع ساکن کوی ملاشیهاحواز( اهواز)
١١- احمد حمرى 29 ساله ليسانس ساكن كوى مندلى شهراحواز(اهواز )
١٢-عبدالله مرمضي فرزند جواد از اهالى شهرخفاجیه( سوسنگرد)، اين جوان سه ماه قبل از هجوم به رژه بازداشت شده بود.
١٣-رضا عجيلى ( مرمضي )از اهالى شهر خفاجیه(سوسنگرد)

به گزارش خبرگزارى هاى ايران امروز دوشنبه سوم تيرماه، رئیس کل دادگسترى در احواز(اهواز )گفت:اتهام افرادی که در هجوم نيروهاى مسلح احواز(اهواز )یا حوادث مشابه دیگری دخالت داشتند از نظر ما قتل است، برای همین مجازات این افراد اعدام است. بخشی از متهمان که در خصوص این پرونده دستگیر شدند، به احتمال زیاد مشمول همین اتهام هستند. او گفت: در رابطه با این قبیل حوادث کوتاه نمی‌آئیم، آسیب رساندن به امنیت کشور خط قرمز ما است.
فرهاد افشار نیا رئیس‌کل دادگستری در احواز(اهواز )با اشاره به بسته شدن پرونده هجوم به نيروهاى مسلح در احواز(اهواز )گفت: افرادی که در اين عمليات ‌دست داشتند برانداز نظام شناخته‌ شده و بر‌اساس ضوابط شرعی و قانونی، مجازات این افراد اعدام است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...