۱۳۹۸ تیر ۸, شنبه

انتقال ناگهانی حسن عبیات به زندان سپیدار احواز(اهواز) و خطر اجرای حکم اعدام

انتقال ناگهانی حسن عبیات به زندان سپیدار اهواز و خطر اجرای حکم اعدام

حسن عبیات یک زندانی محکوم به اعدام که در زندان شیبان احواز(اهواز )محبوس بود به طور ناگهانی به زندان سپیدار احواز(اهواز )منتقل شد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ، به نقل از فعالان حقوق بشری احواز( اهواز )خبرهائى از درون زندان شیبان مبنى برانتقال حسن عبیات به زندان سپیدار جهت اجراى حکم اعدام به بیرون درز شده است.
بنا به گفته بستگان حسن عبیات: «چند روزى است که حسن را از زندان شیبان به زندان سپیداراحواز( اهواز )منتقل کردند اما از دلیل این انتقال اطلاعى نداریم، بقیه افراد همپرونده حسن عبیات در زندان شیبان بسر مى برند».
حسن عبیات متولد ۱۳۵۷، متاهل از اهالى شهر حمیدیه در دى ماه ۱۳۹۰ توسط اداره اطلاعاتاحواز( اهواز) همراه خالد عبیداوی، عیدان بیت سیاح، جاسم ساعدی، رضا عبیداوی و جلیل نعامی بازداشت شد.
در شعبه اول دادگاه انقلاب احواز(اهواز )به ریاست قاضی فرهادوند این افراد به اتهام محاربه با خدا و افساد فی الارض، تاسیس تشکیلات مخالف با جمهوری اسلامی و ارتباط با خارج و اقدام علیه امنیت کشور محاکمه شدند.
بعد از محاکمه و تجدید نظر حکم این شش فعال عرب احوازی(اهوازی) به آنها ابلاغ شد که طی آن حسن عبیات به اعدام محکوم شده بود.
ماده 3: حق حیات برای همه
هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد.
ماده 28: حق دنیای زیبا و آزاد برای همه
هر کس حق دارد برقراری نظمی را بخواهد که از لحاظ اجتماع و بین المللی ، حقوق و آزادی هایی را که در این اعلامیه ذکر گردیده ، تامین کند و آنها را به مورد عمل بگذارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت بيش از 350 نَفَر #قيام_تشنگان_ثورة_العطش

بازداشت بيش از 350 نفر در #قيام_تشنگان    صدها نفر در #قيام_تشنگان #قيام_تموز در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به بى آبى و قطع آب و انتقال آ...